Твіттер відмовився здати владі Туреччини дані тих, хто закликав до протестів
Керівник сервісу "Твіттер" відмовився надати турецькій владі дані на користувачів, яких Анкара вважає провокаторами безпорядків.
Як повідомляє місцева преса, контакти із цієї соцмережею курує міністр транспорту, мореплавства й комунікацій Біналі Йилдирим, передає ИТАР-ТАСС.
"Наші співробітники провели переговори з цього приводу зі власниками соцмереж. Частково вони виявилися позитивними, але, на жаль, "Твіттер" не пішов нам назустріч", - сказав міністр.
Керівники "Фейсбука", у свою чергу, заявили, що не передавали турецькій владі жодні персональні дані своїх користувачів. Однак вони готові вислухати представників турецької влади, хоча задовольнити їхні вимоги згодні лише за наявності чітких законних підстав.
"Твіттер" офіційно юридично не присутній на турецькому ринку, у зв'язку з чим, у принципі, може взагалі не контактувати з владою.
Йилдирим у зв'язку з цим закликав керівництво мікроблогів відкрити в Туреччині офіційне представництво й "увімкнутися в місцеве законодавство".
"Якщо ви ведете діяльність у цій країні, то повинні сприяти правосуддю. Так це є в усіх країнах. Злочин, скоєний у реальному житті або в електронній сфері, є злочином. "Твіттер" міг би відкрити в нас свій офіс, так далі тривати не може", - сказав міністр.
Голова ради директорів "Твіттера" Дік Костоло зазначив, що "принадність такого відкритого суспільного майданчика у тому, що він забезпечує повний доступ до того, що думають і бачать люди".
"Ви можете використовувати цей сервіс для висловлення своїх переконань. Цим і займався народ Туреччини й люди в інших місцях, що реагували на події. Для цього й створений "Твіттер", - сказав він.
Оскільки цей сервіс мікроблогів не має жодних юридичних зобов'язань за турецьким законодавством, він не надає владі дані технічного характеру, завдяки яким можна було б обмежити його діяльність у Туреччині.
На даний момент єдиним ефективним способом обмеження доступу до "Твіттера" з Туреччини є повне відключення країни від всесвітньої мережі Інтернет.
Для протестувальників "Твіттер" виправдав себе як найефективніший інструмент комунікації. Через блог відправлялися повідомлення про доступних адвокатів біля управління безпеки, куди доставляли затриманих. Оперативно оновлювалися дані про обстановку й маршрути проходження поліції, повідомлялися адреси квартир, де лежать поранені маніфестанти, і список необхідних їм ліків.
Тільки за перші три дні виступів було відправлено більше твітов, ніж за час, доки розгорталися події на каїрському Тахрірі.
Серед повідомлень була й велика кількість закликів брати участь у антиурядових акціях, іти на барикади.