ЗМІ: "Forbes" підкоригував рейтинг держзакупівель, виключивши з нього сина президента
Український "Forbes" відредагував свій матеріал, виключивши ім'я Олександра Януковича з числа тих, хто найбільше нажився на "Укрзалізниці".
Про це свідчить порівняльний аналіз двох варіантів статей видання, пише "Остров".
Так, у понеділок видання "Forbes.ua" розмістило матеріал журналіста Сергія Головньова про те, хто виграє тендери на "Укрзалізниці". У ньому з посиланням на дані "Вісника держзакупівель" говорилося про те, що старший син президента Олександр Янукович контролює компанії, які виграли у 2013 році третину всіх тендерів монополіста залізничних перевезень на Україні.
У матеріалі було перераховано компанії, які нібито пов'язані з Олександром Януковичем. Це "Перша паливна компанія", "Левада-Палас", "Автономні джерела струму", "Євроінвестстрой" і "Консалтинг кепітал".
Такий вигляд мав рейтинг тендерних переможців на "Укрзалізниці" до зняття матеріалу:
За версією "Forbes.ua", в основному Янукович поставляв залізницям дизпаливо і мазут, технічні мастила, акумулятори та вугілля.
Загалом структури сина президента отримали від "Укрзалізниці" 3,1 мільярда гривень (близько $ 387 500 000) за 5 місяців поточного року. Це приблизно третина всіх закупівель залізниці.
За деякий час доступ до даної публікації на сайті "Forbes.ua" обмежили, але матеріал можна було знайти в кеші пошуковика Google.
Потім з'явився відкоригований матеріал, з якого було прибрано інформацію про те, що Олександр Янукович пов'язаний з виграшними тендерами на "Укрзалізниці".
Як пояснив головний редактор української версії "Forbes" Володимир Федорин, матеріал зняв він особисто з тієї причини, що текст був недороблений.
"Коли і якщо у Forbes будуть неспростовні докази того, що ПТК - це Янукович чи будь-хто інший, він про це одразу ж напише. Цензури щодо текстів із залізними доказами причетності до кампаній або подій Януковича, Курченка або інших подібних персонажів, ще не було. Як кажуть на "Форбесі": потрібно прибити цвяхами", - сказав автор матеріалу Сергій Головньов.
Як відомо, "Українська правда" не раз писала про те, що більшість тендерів на залізниці отримують фірми, що пов'язані із старшим сином Віктора Януковича Олександром.
Про це, зокрема, йдеться у статті "5 мільярдів для "сім'ї"?" про найбільшого гравця на ринку залізничних транспортних перевезень - донецьку компанію "Лемтранс".
Також читайте про фірми сина Януковича у матеріалі "Сторож "Межигір'я" як партнер Ріната Ахметова, або Схованка грошей Януковича" та статті "Економічної правди" "Пральна машина" для "Сім'ї".