"Жертви" поламаних Hyundai не отримають жодної копійки компенсації
Суди відхиляють позови пасажирів, які постраждали через часті поломки експресів Hyundai.
Так, вже два таких позови відхилено на підставі того, що у пасажирів не було переконливих доказів їх присутності на рейсі - квитки не були іменними, пише "Комерсант-Україна".
Напередодні Солом'янський райсуд Києва відхилив позов юриста Української Гельсінської спілки з прав людини Максима Щербатюка, що постраждав через поломку експреса Hyundai Rotem у жовтні минулого року. Раніше цей же суд залишив без розгляду аналогічний позов іншого пасажира.
У січні партнер юркомпанії "Правочин" Олександр Оніщенко заявляв, що через запізнення поїздів Hyundai і незручностей, завданих пасажирам під час подорожі, в Укрзалізницю за компенсаціями на загальну суму 47 тис. грн звернулися близько 400 осіб.
Однак жодної заяви не було задоволено - в Укрзалізниці посилалися на відсутність нормативу про порядок відшкодування. Після цього ряд пасажирів подали на адміністрацію до суду.
Основним аргументом представників Укрзалізниці та Українською залізничної швидкісної компанії на суді була неможливість позивача довести факт своєї присутності на конкретному рейсі.
Представник Укрзалізниці Костянтин Астрюхін заявив, що без відповідних штампів і доказів позов безпідставний.
"Ми заперечуємо те, що він (позивач Щербатюк. - УП) був пасажиром", - заявили в Укрзалізниці.
Прибирати інформацію з сайту в Укрзалізниці також не вважають необхідним.
"Це інформаційний сайт, і інформація на ньому - оціночне судження, а не реклама", - підкреслив Астрюхін.
У позові Щербатюка зазначалося, що поїзд Харків-Київ зламався за півгодини після відправлення. Склад відтягнули в полі і там пересадили пасажирів на інший потяг, який прибув до Києва із запізненням на 3 год 40 хв. Весь цей час пасажирам не пояснювали причин затримки.
"Потяг при цьому не опалювався, а пасажирам не надали гарячих напоїв", - розповів Щербатюк.
На київському вокзалі пасажирам експреса не вдалося отримати компенсацію за затримку і зміна класу поїзда. По-перше, у жовтні ще не був прийнятий порядок відшкодування шкоди за запізнення Hyundai Rotem (він не розроблений до цих пір).
По-друге, на квитках не було відповідних відміток, що підтверджують поломку поїзда і присутність пасажира на рейсі. Скласти акт про поломку і проставити у квитках пасажирів необхідні штампи повинні були провідники або начальник рейсу,
Проте за весь час подорожі поговорити з ними було неможливо - вони уникали спілкування з пасажирами і нікому нічого в квитках не відзначали.
Як відомо, з моменту запуску влітку 2012 року поїзди Hyundai регулярно ламалися і застрявали на півдорозі до місця призначення, затримуючись з прибуттям на кілька годин. Так, осінню і взимку поломки поїздом траплялися через низькі температури і сніг. В одних випадках на допомогу Hyundai приходили старі локомотиви і тепловози, в інших замість "Інтерсіті +" на вокзалах подавали звичайні поїзди.