"Укрзалізниця" думає над компенсаціями за затримки потягів
"Укрзалізниця" розробляє схему виплат компенсацій за затримку потяга, поки що обмежуючись лише поверненням частини або повної вартості квитка.
Про це йдеться у відповіді держпідприємства "Українська залізнична швидкісна компанія" на запит "Коментарів".
"Що стосується можливості компенсації за затримку потяга, то наразі проводиться робота щодо внесення змін до Правил перевезення пасажирів, багажу, вантажобагажу та пошти залізничним транспортом України…, якими буде передбачена відповідальність перевізника та схема виплат компенсацій за затримку потяга", - зазначається у відповіді.
Зараз про грошову компенсацію морального збитку або можливих збитків внаслідок запізнення пасажира на кінцевий пункт поїздки не йдеться.
Згідно з п. 19.16 чинних Правил перевезення залізничним транспортом України, компенсація пасажирам може надаватися виключно у вигляді повернення частини оплати за куплений квиток або його повної вартості. Повністю кошти за квиток повертають, якщо потяг скасований із вини залізниці або відправляється з затримкою більш, ніж на годину, а пасажиру не надали заміну.
При чому для повернення платежу пасажир повинен мати на проїзному документі відмітку "Проїзний документ не використаний повністю з вини залізниці".
Якщо ж із вини залізничників пасажира перевели у вагон нижчої категорії, різницю у вартості проїзду можна отримати, пред’явивши крім квитка ще і заяву, а також акт, який потрібно отримати і засвідчити штемпелем у начальника потяга.
Водночас ст.. 992 Цивільного кодексу України передбачає виплату перевізником компенсації пасажирам, якщо затримка або скасування рейсу сталася з вини залізниці, розмір її встановлюється окремо.
Як зазначає видання, під це підпадають випадки з потягами "Hyundai", адже "затримки в дорозі були не лише через обмерзання контактного проводу через погодні умови, а й через технічні несправності як контактної мережі, так і самих потягів".
Згідно з ч. 1 ст. 992 Цивільного кодексу, за затримку у відправленні транспортного засобу або запізнення до пункту призначення перевізник сплачує пасажирові штраф у розмірі, встановленому за домовленістю сторін, а також транспортними кодексами чи статутами – якщо перевізник не доведе, що це сталося внаслідок не залежних від нього обставин.
Однак штрафи за запізнення потягів так і не були встановлені, пишуть "Коментарі".
Раніше 397 пасажирів Hyundai "Інтерсіті+" виявили бажання отримати грошову компенсацію у зв’язку зі заміною рухомого складу на клас нижче, з причини несправностей потягів Hyundai в період із 5 до 16 грудня 2012 року. За даними "Укрзалізниці", загальна сума компенсацій становить 46 тис. 922 грн.