Мажоритарники витратили на вибори по 1-12 мільйонів - ОПОРА
Виборча кампанія кандидатів-мажоритарників коштувала від 800 тисяч гривень до 10-12 мільйонів.
Таку цифру озвучила на прес-конференції у вівторок координатор громадської організації "ОПОРА" Ольга Айвазовська.
При цьому вона зауважила, що ці цифри є приблизними, оскільки "ОПОРА" не проводила детальний фінансовий моніторинг всіх округів.
Водночас на прес-конференції були оприлюднені дані фінансового моніторингу по 3 пілотних округах (№222 – Київ, №42 – Донецьк і №73 – Закарпаття).
"Виходячи з цього моніторингу, ми можемо зробити висновок, що перемогли ті кандидати, які витратили найбільше коштів. Єдиним винятком є, можливо, Київ ", - сказала Айвазовська.
Вона також наголосила на тому, що всі кандидати витратили більше коштів, ніж задекларували доходів, а основні видатки – це тіньові кошти.
Айвазовська також зазначила, що основні кошти витрачалися кандидатами на так звану благодійність та в день виборів.
Також вона підкреслила, що нинішнє виборче законодавство "жодним чином не мотивувало кандидатів вести чесну кампанію".
"Наші спостерігачі зафіксували 103 випадки підкупу виборців, але по жодному з них не було належної реакції правоохоронців. При цьому кандидати, які займалися підкупом виборців з весни, призупинили його в середині серпня перед початком виборчої кампанії. Але побачивши, що немає належної реакції правоохоронців (на підкуп), повернулися до старої практики", - сказала Айвазовська.
Згідно з даними моніторингу комітету "Рівність можливостей", лише на рекламу на телебаченні кандидат від Партії регіонів Тетяна Бахтеєва витратила понад 6 мільйонів гривень.
Голова комітету "Рівність можливостей" Олександр Чекмишев зауважив, що якби ці кандидати витрачали кошти так, як Бахтеєва, або кандидати, які потрапили в дослідження, то сукупні видатки мажоритарників на рекламу на телебаченні могли б становити від 65 до 187 мільйонів доларів.
Він також оцінив видатки мажоритарників на медійну виборчу кампанію у 2–2,5 мільярди доларів.
Українська правда