Держава не бореться з піратством, а відбирає бізнес - експерт

Вівторок, 7 лютого 2012, 11:13

Експерти вважають, що закон про авторське право в Україні використовують не для реальної боротьби з неліцензійними програмами та контентом, а для переділу ринку й тиску на бізнес.

"Часто під виглядом боротьби з піратством в Україні проводять рейдерські захоплення компаній", - сказав голова Асоціації розвитку інтернет-простору Віктор Левандовський у коментарі "Deutsche Welle".

"З ex.ua справу теж сфабрикували для того, аби змінився власник цього ресурсу. І міліція в цьому допомагала", - заявив він.

"Закон про авторське право в Україні використовують тоді, коли потрібно когось покарати чи забрати бізнес", - підсумував Левандовський.

За підрахунками Асоціації розвитку інтернет-простору, ліцензійні ІТ-продукти в Україні займають лише 5% продажів на ринку програмного забезпечення.

Такі мізерні показники аналітики пояснюють низьким рівнем доходів в Україні й відсутністю "справжнього", а не точкового показного контролю за дотриманням авторського права.

Навіть у Міністерстві внутрішніх справ зізналися, що 47% їхнього програмного забезпечення є неліцензійним. "Ведеться робота, щоб цей відсоток із кожним днем ставав все меншим і меншим", - виправдовується начальник прес-служби МВС Володимир Поліщук.

"Тож, чому б правоохоронцям не почати боротьбу з піратством спочатку у своїх кабінетах?", - цікавиться Левандовський.

На його думку, Україні бракує державної програми підтримки ліцензійного продукту. Він вважає, що податкові пільги для фірм, які купують ліцензійні програми, були б гарним стимулом для наведення порядку і встановлення контролю на цьому ринку.

"Наприклад, якщо фірма витратила 50 тисяч гривень на ліцензійні продукти, то на цю суму вона могла б автоматично не платити податок. Натомість більшим податком можна було б обкласти виробників програм. Тож, держава отримала б своє, і всі були б щасливі", - вважає голова Асоціації розвитку інтернет-простору.

Реклама:
Шановні читачі, просимо дотримуватись Правил коментування
Реклама: