Януковичу пояснили, що довгі кортежі неефективні, а літати небезпечно
Довгі кортежі з погляду безпеки неефективні, вважає колишній керівник Управління державної охорони Валерій Гелетей.
В інтерв'ю ZN.UA він пояснив це тим, що по ходу руху машини розтягуються так, що задні не бачать передніх, а передні не контролюють того, що відбувається позаду.
Гелетей також зазначив, що в деяких випадках два автобуси могли б замінити десять машин.
Скептично поставився екс-глава УДО і до наміру президента Віктора Януковича пересісти на вертоліт, бо забезпечувати безпеку повітряного судна складно, дорого, та й фахівців подібного роду в Україні практично немає.
Нинішнє керівництво УДО на запит видання щодо того, чи є в країні люди, здатні захистити вертоліт із таким цінним пасажиром, заявили, що оцінювання безпеки вертольота в повітрі виходить за рамки їхньої компетенції.
Гелетей також вважає, що "не можна постійно третирувати охоронювану особу інформацією про дії охорони".
"Між президентом і головою УДО має існувати певна довіра. Ретельне жахання кожною потенційною загрозою, звісно, збільшує вагу силовиків в очах керівництва, але рано чи пізно починає сильно тиснути на психіку, що не йде на користь нікому", - сказав він.
У цілому, зазначив Гелетей, для успішної й малопомітної охорони президента необхідна щільно скоординована робота керівника УДО зі співробітниками президентського апарата й певний ступінь відповідальності самого глави держави.
Екс-керівник держохорони з жахом згадує політ екс-президента Віктора Ющенка другим пілотом на винищувачі Су-27: відговорити президента було неможливо психологічно, контролювати хід польоту – технічно.
Гелетей також зазначив, що співробітникам УДО доводиться підлаштовуватися під спонтанні дії охоронюваної особи: буває, що для неї вже перекрили дорогу, а їй заманулося поговорити по телефону, або ж персона схильна до запізнень і зриву графіків.