Більшість українців побачили загрозу свободі слова
Більше половини українців (51%) переконані, що в Україні існує загроза свободі слова.
Про це свідчать дані соціологічного дослідження, проведеного компанією Research & Вranding Group, повідомив керівник компанії Євген Копатько на прес-конференції.
У той же 33% опитаних так не вважають. На об'єктивність подачі інформації в ЗМІ, на їхню думку, впливають політичні погляди власника (53,6%), цензура з боку влади (38%) і самоцензура журналіста (10,6%).
Крім того, дослідження показало, що 53% респондентів вважають українські ЗМІ більш вільними і незалежними від влади, ніж російські, а 35% дотримуються протилежної думки.
"56% українців у цілому довіряють ЗМІ і не довіряють - 38,5%. Якоїсь особливої різниці між регіонами немає, але трохи вище показник (64%) у центральних регіонах України", - сказав Копатько.
Він також повідомив, що 69% респондентів використовують телебачення як основне джерело інформації (73% - на південному-сході і 65% - на заході). 81% опитаних отримують інформацію з центральних телеканалів і 37% - з місцевих ЗМІ.
Згідно з результатами соцдослідження, до центральних телеканалів рівень довіри вище (54%), ніж до місцевих (близько 16%).
Інтернетом як джерелом інформації, за словами Копатька, користуються 15,5% респондентів.
Крім того, 22,7% опитаних вважають, що в інформаційному просторі України домінує позитивна інформація і 39,4% - що негативна.
Як зазначив Копатько, понад 50% респондентів віддають перевагу суспільно-політичній тематиці.
Результати дослідження показали, що щодня дивляться новини 64% українців, 3-4 рази на тиждень - 18,5%, а 3,3% не дивляться новини. Основними критеріями при отриманні інформації опитані вважають достовірність (66%), об'єктивність (52%) і оперативність (36%).
З твердженням, що інформаційне поле України є реальним відображенням ситуації в країні, погодилися 48,6% респондентів, а не погодилися - 20,3%.
Соціологічне дослідження було проведене в 24-х областях України та в Криму і завершилося на початку грудня. Вибірка склала 2076 респондентів.