Янукович літає на "допотопному" літаку, а нового поки немає
Всі іноземні візити Віктор Янукович виконує на Іл-62, якому вже кілька десятиріч.
Про це розповіло газеті "Сегодня" джерело в адміністрації президента.
"У добрі часи при Кучмі Іли було два, але потім при Ющенку один зламався. А той, що залишився, звісно, допотопний, але літає", - каже співрозмовник.
На цьому літаку - Іл-62 - Янукович у неділю полетів у США.
Інші офіційні особи часто користуються Ту-134, який також ровесник Іла.
Саме ці літаки в жовтні 2008 року не поділили тодішні прем'єр і президент Юлія Тимошенко і Віктор Ющенко. Перед вильотом Тимошенко до Москви з'ясувалося, що зарезервований на неї Іл-62 узяв Ющенко для перельоту до Львова, бо його Ту-134 нібито виявився несправним.
Возить віп-чиновників авіапідприємство "Україна".
Екс-співробітник Державіаадміністрації розповів: "Літаків у них небагато - є Ту-134, Іл-62, маленький літак Як-40 і Ан-74ТК-300 (для злету з коротких смуг - може сісти там, де інша техніка не сяде)".
"Так, ці машини мають досить поважний вік, але вони мало навантажені, у них невеликий час нальоту. До того ж усі агрегати, які там встановлені, - найкращої категорії: вимоги до них дещо жорсткіші, ніж до звичайного літака", - каже екс-співробітник Державіаадміністрації.
"Другий момент - до кожного польоту ведеться ретельна підготовка, перевіряється машина, екіпаж. Є спецпрограма, за якою перевіряють літак на землі й у повітрі. І, звичайно, летять найдосвідченіші пілоти", - наголосив він.
І додав: "У більшості випадків у президента є основний і резервний літак - вони готуються паралельно. Резервний знаходиться в гарячому чергуванні і завжди готовий злетіти у випадку чогось".
Співробітник однієї з авіакомпаній, у свою чергу, не ставить під сумнів, що "борти, які возять перших осіб нашої держави, цілком придатні для польотів".
Ще в 2007 році для Ющенка оплатили аеробус А-319-115XCJ виробництва євроконцерну "Ербас" - за $60 млн.
Співробітник однієї з українських авіакомпаній каже, що "якийсь час цей аеробус навіть стояв у "Борисполі", але там треба було зробити салон, установити зв'язок, і його нібито в 2008 році відправили за кордон - начебто наприкінці 2009 року його доробили, але коли викочували з ангара, пошкодили".
Екс-співробітник Державіаадміністрації каже, що "аеробус є, але він поки за межами України".
За чутками, наприкінці 2009 року також виникли проблеми з остаточною оплатою літака, - але в держуправлінні справами тоді це не підтверджували.