Кандидати витратили на рекламу 2 – 3 мільярди
Експерти рекламного ринку оцінюють рекламну кампанію всіх кандидатів на виборах президента протягом обох турів у 1,9-3 млрд. гривень.
"Загалом на вибори пішло десь до 1,9 млрд. гривень, ну, до 2 млрд. - це максимум, це планка за всіма кандидатами, за усіма гонорарами політтехнологів", - вважає голова Асоціації зовнішньої реклами Артем Біденко.
На його думку, ця сума складається з: близько 1 млрд. гривень, витрачених всіма кандидатами в 1-му турі виборів на пряму рекламу, і до 750 млн. гривень, витрачених ними ж на непряму рекламу.
У 2-ому ж турі виборів, за оцінками асоціації, 2 кандидати, які залишилися, витратили по 80-90 млн. гривень.
Водночас голова Спілки рекламістів Євген Ронат оцінює вартість рекламної кампанії всіх кандидатів у 3 млрд. гривень.
"Разом усі витратили близько 3 млрд. гривень", - наполягає Ронат, повідомляють Українські новини.
За його оцінками, Віктор Янукович і Юлія Тимошенко витратили на свою рекламу орієнтовно по 1 млрд. гривень, а той, що залишився, 1 млрд. гривень - інші кандидати.
При цьому експерт зазначив, що точніше визначити вартість рекламної кампанії складно через неможливість відстежити замовлені матеріали в ЗМІ, сірий піар, оплату участі кандидатів на рейтингових телевізійних ефірах.
Віце-президент українського PR-альянсу Валерій Курейко вважає, що близько 30% від загального бюджету рекламної кампанії, зазначеної його колегами, займає оплата піар-послуг, до яких належить організація з'їздів і мітингів, а решта - пряма реклама.
"Реально сума, яку показують штаби кандидатів, і те, що відстежив Комітет виборців, - різниця в 8 разів, тобто все, що сказали в гривнях, Комітет виборців показав у доларах", - сказав Курейко.
Також всі експерти підкреслили складнощі з визначенням вартості рекламної кампанії, спричинені тим, що чимало політиків почали розміщення своєї зовнішньої реклами влітку, тобто до офіційного старту виборчої кампанії, унаслідок чого їхню рекламу зараховували до соціальної.