Пілоти найбільшої авіакомпанії України страйкують
У понеділок в Україні вперше страйкували льотчики – співробітники найбільшої авіакомпанії "Аеросвіт".
Як повідомив газеті "Сегодня" керівник прес-служби компанії Володимир Гайдаш, основні вимоги страйкарів – виплата двомісячної заборгованості з зарплати.
За даними джерела видання в компанії, це 43 млн грн.: командиру корабля зараз належить платити на місяць більше 40 тисяч грн., другому пілоту – до 25 тис. грн.
За словами Гайдаша, для керівництва компанії страйк став несподіванкою.
У понеділок, 28 вересня, компанії вдалося відправити всього 5 рейсів із 20 запланованих, частину пасажирів "Аеросвіту" перенаправляли на рейси інших компаній, оплативши різницю. Тим, хто відмовився летіти, повернули гроші за квитки.
Так само чинитимуть і в наступні дні, якщо зі страйкарями не вдасться домовитися.
Станом на 20.00 понеділка переговори тривали.
За інформацією голови Всеукраїнської профспілки пілотів Олексія Капустинського, навряд чи ситуація розв'яжеться швидко.
Головна проблема в тому, що після підвищення курсу долара керівництво мало перерахувати зарплату льотчикам за новим курсом (8 грн.), а воно відмовляється.
"Це не страйк, а відмова від польотів, це різні речі", - каже Капустинський.
"Льотчик може відмовитися сідати за штурвал, якщо він погано почувається і навіть якщо виведений із рівноваги після сварки з дружиною. Мої колеги скористалися цим правом, тому що живуть упроголодь, а в їхніх родинах – складна психологічна обстановка", - зазначає він.
Страйк співпав у часі з боротьбою за державний пакет акцій компанії в 22%, який ФДМ зараз хоче продати і на купівлю якого вже є претенденти (зокрема, власник "Дніпроавіа", відомий олігарх Ігор Коломойський).
Страйк пілотів і зриви рейсів можуть зашкодити репутації компанії і, у підсумку, знизити її вартість.
Але в "Аеросвіті" жодного зв'язку між продажем акцій і страйком не бачать. "Справа лише в затримці зарплати", - заявляє Гайдаш.