Депутати заборонили рекламувати псевдолікувальні примочки
Верховна Рада заборонила розповсюдження реклами виробів не медичного призначення, які пропонуються для лікування та вводять в оману населення.
За відповідні зміни до закону про рекламу проголосували 365 депутатів.
"У рекламі товарів, які не відносяться до лікарських засобів, медичної техніки, методів профілактики, діагностики, лікування і реабілітації забороняється посилання на те, що ці товари мають лікувальні властивості, якщо такі властивості не підтверджені у встановленому законодавством порядку спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади з охорони здоров'я", - йдеться в законі.
Як зазначалось в пояснювальній записці до закону, на сьогоднішній день в Україні розповсюджується реклама виробів з посиланням на лікувальні властивості, які не підтверджуються після купівлі цих виробів.
Чинним законодавством про рекламу дозволяється реклама лише таких лікарських засобів, медичної техніки, методів профілактики, діагностики, лікування і реабілітації, що дозволені Міністерством охорони здоров’я України.
Крім того, заборонено посилання на лікувальні властивості, які не підтверджені центральним органом виконавчої влади у сфері охорони здоров’я при рекламуванні вичерпного переліку товарів, а саме: косметичних засобів, харчових продуктів, вітамінних та інших харчових добавок.
Але ці норми не стосуються інших товарів, наприклад браслетів та медальйонів, які не є виробами медичного призначення, але рекламодавці стверджують, що ці вироби за своїми можливостями можуть змінювати високий чи низький тиск, знищувати віруси – бактерії при грипі, за 10 днів проходить синєгнійка – інфекційне стрептококове нагноєння кістки, а також лікувати інші захворювання, які потребують професійного лікування, тощо.
Рекламування таких товарів здійснюється на всій території України, що викликає постійне зростання кількості споживачів, введених в оману внаслідок купівлі та використання таких товарів, йшлося в пояснювальній записці.
Виступаючи з місця, депутат Ярослав Сухий обурився, що згідно з рекламою у всіх чоловіків після 40 років є хвороба "забув, як називається, здається, стоматит".