З серпня Ющенко і Тимошенко пересядуть на суперлітак за 86 мільйонів

Середа, 17 червня 2009, 11:23

Найновіший літак п'ятого покоління А-319-115XCJ від компанії "Ербас", призначений для перевезення президента, прем'єра, спікера парламенту та інших вищих керівників, вступить в дію в кінці серпня.

Зараз на профільному підприємстві в Далласі (США) закінчуються роботи з його дообладнання та оформлення інтер'єру, розповів в інтерв'ю "Сегодня" керівник Держуправління справами Ігор Тарасюк.

За його словами, мова йде про один, а не два аеробуси, як планувалося раніше. На питання, чим саме лайнер буде оснащений і чи не поступиться за рівнем комфорту суперсучасному Іл-96-300 російського президента Дмитра Медведєва, Тарасюк запевнив:

"Ні, в цьому літаку не буде жодних надмірностей, він обладнаний тільки найнеобхіднішим для польотів. Наприклад, там встановлюється спецзв'язок, що дозволяє в будь-який момент вийти на будь-яку точку земної кулі, щоб можна було у закритому режимі вести переговори прямо в повітрі. Свого роду летючий командний пункт".

Тарасюк спростував чутки про те, що переобладнання знаходиться під загрозою зриву через неплатоспроможність замовника: "Проблем з оплатою немає. У нас укладений контракт з "Укрексімбанком", який фінансує роботи. Є деяка затримка (близько місяця) з виконанням замовлення американською компанією в Далласі. Ось і все".

Європейський концерн "Ербас Індастрі" називає приблизну вартість свого дітища - 66 млн. дол. У ряді випадків доробка лайнера з урахуванням вимог замовника може скласти стільки ж і навіть більше.

На запитання, у скільки обійдеться дообладнання А-319 для авіакомпанії "Україна" - 30 або 50 млн. дол., Тарасюк відповів: "Ні. Приблизно втричі, а то й учетверо менше. Абсолютну цифру привести поки не можемо, напишіть - до 20 млн. дол.".

Таким чином, загальна вартість нового суперлітака для українського бюджету складе 86 млн. доларів.

Шеф Держуправління справами підтвердив, що пілоти та бортпровідники, яким треба буде літати на аеробусі, пройшли навчання в Тулузі (Франція) і зараз практикуються в інших українських авіакомпаніях, де експлуатують такі літаки на регулярних лініях.

В авіакомпанії "Україна", яка обслуговує главу держави та інших вищих керівників країни, кажуть, що їх авіапарк вже давно потребує заміни. Сьогодні він складається з Ан-74 вітчизняної зборки, а також ще радянських довгожителів - Іл-62М, Ту-134, які іноді навіть на пускають в західноєвропейські аеропорти через незадовільні шумові характеристики.

Найближчими роками, крім А-319, "Україні" дістануться два нових Ан-148. За словами Тарасюка, "одразу після того, як буде випущено першу серію з п'яти літаків цього типу".

"Борт номер 1" - це "Банкова в мініатюрі": з робочим кабінетом, залою засідань, кімнатою відпочинку, кухньою. Поки невідомо, чи передбачена в новому аеробусі секція для занять спортом, але в лайнерах Медвєдєва і Обами вона є.