Янукович і Тимошенко заощадили на піарі у США
БЮТ і Партія регіонів витратили в першій половині 2008 року близько 100 тисяч доларів на поліпшення свого іміджу в США.
Про це в середу пише газета "Дело" з посиланням на звіт Міністерства юстиції США про діяльність лобістських компаній, що представляють інтереси іноземних держав, організацій і приватних осіб у США в першому півріччі 2008 року.
Найчастіше, відповідно до звіту, послугами лобістів користувалися структури Росії, України, Азербайджану, Грузії, Казахстану, Узбекистану, Естонії і Нагорного Карабаху.
Якщо в 2007 році Україна витратила на представництво своїх інтересів у США практично мільйон доларів, то в першій половині 2008-го суми були більш ніж скромними.
Так, БЮТ заплатив компанії Dezen-hall Resources 30,7 тисячі доларів за проведення кампанії зі зв'язків із громадськістю (у 2007 році ця компанія одержала від Блоку 125 тисяч).
Компанія TD International також була представником інтересів БЮТ у США, однак сума, заплачена лобісту, не розкривається. У 2007 році TD International одержали від блоку 546,6 тисячі доларів за антикризовий піар партії Юлії Тимошенко напередодні дострокових виборів.
Партія регіонів, у свою чергу, витратила 63,8 тисячі доларів на послуги з політичного консалтингу і зв'язків зі ЗМІ, надані компанією Daniel J. Edelman. Раніше, відповідно до звітів Мін'юсту США, ця компанія піар-послуг "регіоналам" не робила.
"Це був пілотний проект. У нас маса консультантів, у тому числі і західних. Так працюють майже всі партії", — пояснює "регіонал" Борис Колесніков.
Традиційно найбільші суми лобістам у США перерахувала Росія.
Так, тільки 2,44 мільйони доларів російський уряд перерахував компанії Ketchum за пропаганду ролі Росії як голови "Великої вісімки". У рамках цього контракту Ketchum проводила зустрічі журналістів і державних діячів, готувала інформаційні матеріали.
Крім того, компанія одержала ще 1,47 мільйона доларів від "Газпрому" за надання інформаційних послуг. Крім того, газовий монополіст вдавався до послуг Gavin Anderson & Company.