Порти переповнені товарами, які не забирають через кризу і мита
Українські морські порти переповнені імпортними товарами, однак отримувачі вантажів відмовляються забирати їх через збільшення мит і ускладнення процедури оформлення товарів, а також проблеми з купівлею валюти.
Зокрема, така ситуація в Одеському й Іллічевськом морпортах, пише "Дело".
Рішення про збільшення мит (на 30%) і ускладнення процедури оформлення товарів було ухвалене Кабміном для збільшення відрахувань у держбюджет, а також зменшення показника негативного сальдо торгівельного балансу.
Крім того, як стверджують економісти, на скупчення вантажів у морпортах вплинули й інші фактори, викликані економічною нестабільністю в країні та світі. Зокрема, бізнес не може вчасно оплатити товари через проблеми з купівлею долара.
Через ці фактори, тільки в Одеському порту зібралося понад 35 тисяч контейнерів із імпортними споживчими товарами для України. Більша частина вантажів – одяг, взуття, побутова техніка з країн Південно-Східної Азії, Близького Сходу й США.
"Кількість вільних контейнерів на сьогодні складає тільки близько тисячі. Їх на довгий час не вистачить", - повідомила газеті прес-аташе начальника Одеського морпорту Олена Гіряєва. З цієї причини представники підприємства припускають припинення перевалки вантажів уже за тиждень.
На інших морпортах криза позначилась інакше: у першу чергу, різко впали обсяги перевалки металу, що складає значну частку в загальному обсязі вантажів.
Як сказав помічник начальника Маріупольського морпорту Михайло Куклін, "це впливає на загальну фінансову ситуацію (на підприємстві), але ми намагаємося шукати нові вантажі". За його словами, в останні кілька місяців вдалося збільшити обсяги перевалки вугілля і пшениці. "Поки орієнтуємося на ці галузі. Ситуацію на наступний рік прогнозувати не беруся", - зазначив Куклін.
Подібна ситуація й у морському торговельному порту "Південний" (Одеська область). З 4-х українських гірничо-збагачувальних комбінатів, з якими працювало підприємство, 3 (крім Полтавського) практично припинили відвантаження своєї продукції.
Зменшило обсяги постачань і одне з найбільших підприємств регіону – Одеський припортовий завод. "Щоб вийти зі становища, яке склалося, ми переорієнтувалися на транзитні вантажі. У листопаді основний акцент був зроблений на перевалці російських транзитних вугіль і коксівного вугілля в напрямку Новолипецька", - повідомили в прес-службі порту. Але в порту очікують, що на початку наступного року доходи знизяться.
У Херсонському порту, навпаки, відзначають збільшення вантажоперевалки. "За поточний рік нами вже перероблено 4 мільйони тонн вантажів. Так що цей рік ми закриваємо з нормальними показниками", - сказав помічник начальника порту Мирон Губан.
Значну частину перевалки порту складає продукція меткомбінату "Запоріжсталь", з яким минулого місяця підписаний контракт. "Ми вже отримали 65 вагонів прокату, який переправляємо в Туреччину. Якщо плани на наступний рік із перевалки близько 600 тисяч тонн будуть дотримані, ми нормально переживемо кризу", - каже Губан.