Рішення у справі Чорновола відклалося на ще одну експертизу
За рекомендацією керівництва Генпрокуратури слідство у справі про загибель лідера Народного руху В'ячеслава Чорновола призначило додаткову автотехнічну експертизу ДТП, у якому він загинув.
Як пише "Комерсант-Україна", її, як і попередню комплексну експертизу, будуть проводити фахівці Інституту судових експертиз у Кракові.
Керівник слідчої групи Ігор Кринін розповів виданню, що польським експертам буде поставлено низку уточнювальних запитань, що стосуються розбіжностей в експертизах.
Зокрема, слідство має намір ще раз уточнити: у момент зіткнення з автомобілем Toyota, у якому знаходився Чорновіл, КамАЗ рухався чи стояв, а також отримати додаткове пояснення, чому вантажівка в момент зіткнення знаходилася саме в такому положенні.
Раніше, як відомо, комплексна польська експертиза підтвердила, що в момент зіткнення Toyota з КамАЗом вантажівка знаходилася "у статичному положенні". Але висновки інших експертів свідчать про те, що в момент зіткнення з машиною, у якій знаходився Чорновіл, КамАЗ "рухався по закругленій траєкторії, виконуючи маневр розвороту".
Питання, рухалася вантажівка в момент зіткнення з автомобілем Toyota чи стояла на місці, є для слідства одним із ключових. "І попереднім складом слідчої групи, і нинішнім доведено те, що ДТП відбулося з вини двох водіїв – як водія КамАЗу, так і водія автомобіля Tоуоtа. Тепер питання в тому, чи навмисне водій КамАЗу зробив те, що він зробив", - сказав Кринін.
За інформацією "Комерсанта", версія про вбивство лідера НРУ на сьогодні залишається основною, але у слідства як і раніше немає достатніх доказів на підтвердження того, що ДТП, у якому загинув Чорновіл, було заздалегідь організованим і спланованим убивством.
Газета нагадує, що водій КамАЗу Володимир Куделя у своїх свідченнях стверджує, що, почавши розворот, він побачив світло фар автомобіля, який наближається, після чого зупинив вантажівку і вибіг, щоб "помахати і зупинити машину". Навіщо Куделя розвертав свій КамАз, так і залишилося невідомим слідству.
Однак генпрокурор Олександр Медведько в лютому цього року заявив на засіданні парламентського комітету з питань законодавчого забезпечення правоохоронних органів, що, на його особисте переконання, загибель Чорновола – "був дорожньо-транспортний випадок, а не убивство".
"Комерсанту" ж стало відомо, що свідчення екс-співробітника КДБ СРСР Валентина Бабенка, який стверджував, що початково замах на Чорновола готувався російськими спецслужбами, але після того як "операція з усунення об'єкта" була зірвана, організацією замаху зайнялися співробітники українських спецпідрозділів, не підтвердилися.
У вівторок, 25 березня, виповнилося 9 років із дня загибелі В'ячеслава Чорновола. Очікувалося, що після проведення підсумкової експертизи або буде порушено справу за фактом організації його вбивства, або справу за фактом ДТП буде передано до суду. Остаточне рішення досі не прийняте.