В уряді певні: СОТ вимагатиме лиш "косметичних змін"
Заступник міністра економіки Валерій П’ятницький, який курував питання вступу до СОТ, вважає, що завадити Україні остаточно вступити у Світову організацію торгівлі може лише сама Україна.
"Тут ми можемо завадити лише самі собі", - сказав він в інтерв'ю газеті "Дело", при цьому зазначивши на уточнююче питання, що "політичні моменти" обговорювати не хоче.
Говорячи про підписання протоколу про вступ України до СОТ, П’ятницький сказав, що "усе пройшло гладко, що називається, за графіком", і тепер "необхідно цей документ представити депутатам".
"Його обсяг більше тисячі сторінок. До того ж він англійською мовою. Нам також потрібно внести деякі зміни в закони України, що вже ухвалені…Є ціла низка таких законів. Але це не означає, що необхідно цілком змінювати закон, це такі косметичні зміни чинного законодавства", - розповів він.
"Наприклад, закон про митний тариф. Нам доведеться змінювати деякі мита. Це також закони, що стосуються застосування антидемпінгових заходів. Проекти цих змін уже підготовлені згідно з усіма нормами СОТ", - додав П’ятницький.
Заступник міністра економіки підкреслив, що щоб Україна стала повноправним членом СОТ, "ми повинні ратифікувати цей документ і передати відповідне повідомлення в секретаріат цієї організації", і через 30 днів після цього станемо повноправними.
П’ятницький розповів, що експортні мита, щодо яких йшли переговори з ЄС, зменшуватимуться відповідно до чинного законодавства України поступово, "адже як інструмент експортні мита в рамках СОТ дозволені".
"У нас буде перелік товарів, по яких діють експортні мита. Ми розробили графіки їх поступового зниження. І ми пообіцяли, що поступово це зробимо, як це передбачено нашим законодавством. Але також передбачені винятки; якщо ми під них будемо підпадати, то зможемо підвищувати мита. Але це форс-мажорні ситуації", - додав він.
Наводячи до прикладу певні групи товарів, П’ятницький зазначив, що зниження мит відбуватиметься протягом 5-6 років і – зокрема, щодо аграрного сектора – залежно від видів продукції.
Говорячи про те, що буде з вітчизняними автовиробниками, які вимагають продовжити преференції, він сказав: "Якщо ми маємо на увазі, звільнення від податків (на землю, наприклад), то це усе прибрано і не буде відновлено... Деякі пільги можуть застосовуватися, але це не означає, що ми обов'язково будемо цим користуватися. Хоча я не беруся сьогодні від імені уряду стверджувати, що така підтримка буде надаватися".
"Якщо говорити про мита на імпортні машини, то мита, звісно, будуть знижуватися", - додав він і зазначив: "Ми на сьогодні зробили все, щоб (європейські) б/у автомобілі не домінували на ринку... Плата за реєстрацію дуже старих автомобілів настільки стає висока, що економічно недоцільне придбання цих авто. З іншого боку, є інший момент – це поступове підвищення різних стандартів. Таких як Євро-3, Євро-4".