Українці продовжують мобілізацію з проникненням у мережу
Кількість користувачів мобільного зв'язку у четвертому кварталі 2007 року сягнула 64% населення України віком від 16 років, фіксованого зв'язку - 53%, Інтернету - 16%, що дорівнює 6,3 млн. осіб.
Про це свідчать результати регулярного дослідження ринків телекомунікаційних послуг, яке здійснює компанія GfK Ukraine.
Молоді верстви населення користуються мобільним зв'язком значно активніше, ніж старше покоління.
Послугами фіксованого зв'язку вдома більше користуються мешканці великих міст. В містах з населенням більше 500 тис. осіб 70% мають вдома стаціонарний телефон.
Майже не відстають від них мешканці міст з населенням від 100 до 500 тис., де 67% мають вдома стаціонарний телефон. Найменше покриття фіксованого зв'язку спостерігається в селах. Тут тільки 32% населення користуються вдома стаціонарним телефоном.
Цікавим є той факт, що більшість людей (55%), які не мають вдома звичайного телефону, вже встигли підключитися до послуг мобільного зв'язку.
Переважна більшість населення віком від 16 років користується принаймні одним з типів телефонного зв'язку (79%). Обома видами користуються 38%. Серед користувачів послуг тільки одного з видів зв'язку більше тих, хто користується тільки мобільним.
Частка регулярних користувачів Інтернету залишається на досить низькому рівні. Тільки 12% населення України віком старше 16 років заходили до мережі протягом четвертого кварталу 2007 року бодай раз на чотири тижні.
У сегменті активних споживачів телекомунікаційних послуг більше чоловіків (58%), це переважно люди молодші 40 років (68%), мешканці міст з населенням більше 100 тис. осіб (74%).
Найбільшу питому вагу серед активних споживачів мають працюючі люди (76%), 62% працюють за наймом. Проте, тільки 29% з активних користувачів користуються Інтернетом ще й на роботі, 16% вважають доступ на роботі своїм основним місцем доступу до мережі.
Також вагому роль відіграють студенти, які складають 15% всіх активних споживачів. Втім, для них не є характерним користуватися Інтернетом в університеті.
Найбільш поширеними цілями використання Інтернету є спілкування та пошук інформації. Однак, для активних споживачів більш характерним є перегляд новин (32% проти 16% в інших користувачів) та розважальних сайтів (30% проти 17%).
Активні користувачі витрачають на телекомунікаційні послуги значно більше, ніж всі інші. Близько половини представників цієї групи витрачають на всі телекомунікаційні послуги разом від 100 до 200 грн. на місяць, тільки 17% витрачають до 100 грн.
Опитування населення проводилося методом інтерв'ю в три етапи: з 10 по 30 жовтня, з 10 по 30 листопада та з 1 по 20 грудня 2007 року. Загальна вибірка опитування складає 3000 респондентів.