Врожайність "теледжинси" різко впала
Кількість замовних матеріалів, що були показані в основних випусках новин загальнонаціональних телеканалів, у січні різко зменшилась у порівнянні з попередніми місяцями.
Такими є висновки 4 незалежних експертів: Наталії Лигачової ("Телекритика"), Вікторії Сюмар ("Інститут масової інформації"), Тараса Шевченка ("Інститут медіа-права") та Віталія Максимова ("Дело"), повідомляє ІМІ.
Експерти дійшли цих висновків за результатами моніторингу теленовин 10 провідних телеканалів, що його проводить журналістська ініціатива "Не продаємося!", метою якої є викорінення замовних матеріалів на телебаченні.
Протягом січня експерти зафіксували лише 5 матеріалів, де явно порушувалися стандарти актуальності, значущості та збалансованості. У грудні 2007-го таких матеріалів було 20, у листопаді – 27.
Так, було показано по одному матеріалу в інтересах влади Донецька, "Енергоатому", "Електроприладу", власника "Луганськтепловозу" та "Метінвесту".
"Це дуже приємна подія для всіх глядачів – різке зменшення прихованої реклами, яку показують під виглядом новин", - сказала Сюмар.
"Ми вітаємо з цим досягненням усіх колег, адже це є в першу чергу їх перемогою, перемогою задля збереження стандартів професії", – додала вона.
У праймових новинах 7 з 10 загальнонаціональних телеканалів не було зафіксовано жодного такого матеріалу. Сумнівні матеріали були помічені в ефірі телеканалів "Ера", "Україна" та "НТН".
"Варто підкреслити зникнення таких матеріалів з "Фактів" на ICTV, які у попередні місяці були одним з двох лідерів антирейтингу. Зокрема, випуски Олени Фроляк, яка у грудні очолила антирейтинг, у січні були повністю "чистими", - зауважив Шевченко.
"Тенденція є прекрасною, але моніторинг буде продовжено. Є ризики, що хвороба може знову повернутися", - додав Максимов.
У свою чергу Лигачова зауважила, що "в лютому події навколо "РосУкрЕнерго" стали приводом для кричущої корпоративної "джинси" на телеканалі "Інтер".
"Також ми всі розуміємо, що рекламні матеріали, зникаючи з новин, продовжують "життя" в інших програмах або у міжпрограмному продукті на різних телеканалах, де й надалі не позначаються як реклама", - сказала вона.
"Це тема для відкритої дискусії журналістів, піарників та менеджерів, яку найближчим часом планує організувати "Телекритика", - додала Лигачова.