Вакарчук узявся за імідж "училищ"
Міністр освіти і науки Іван Вакарчук наголошує на необхідності повернути імідж професійно-технічної освіти.
Про це він заявив на всеукраїнській нараді заступників начальників з питань професійно-технічної освіти управлінь освіти і науки облдержадміністрацій, повідомляє УНІАН із посиланням на прес-службу відомства.
За словами Вакарчука, "суспільство повинно усвідомити, що без кваліфікованої робочої сили не отримаємо якості життя".
"Тому сьогодні маємо повернути імідж ПТО, повернути ті мотивації, які були у вступників і тих, хто відповідає за цю справу", - пояснив він.
Міністр зазначив, що підвищення привабливості та гнучкості професійно-технічної освіти залежить від її зв'язку з ринком праці.
На його думку, необхідно розширювати спектр повноважень регіональних управлінь, створювати механізм фінансування з різнорівневих бюджетів.
Вакарчук нагадав, що для реалізації цього завдання минулого року фінансування ПТНЗ Львівської, Харківської областей та Києва в експериментальному варіанті здійснювалося з обласних бюджетів за рахунок коштів субвенції з державного бюджету.
Міністр відзначив позитивні результати проведеного експерименту, висловивши думку, що, "можливо, ми встановимо перехідний період на три роки, щоб кожна область визначилася, коли і які повноваження вона може приймати від міністерства, співпрацюючи із обласною радою".
Вакарчук наголосив на тому, що центральною проблемою є те, що фінансування йде з обласного бюджету, а майно – належить державі.
"Над цим потрібно працювати, і тут потрібна законодавча база. До цього потрібно підходити виважено, щоб при передачі власності місцевим органам влади зберегти те, що є, і набути нове", - зазначив міністр.
Надзвичайно важливим фактором успішної діяльності системи ПТО, на думку міністра, є "продуманий механізм формування обсягів державного замовлення та контингенту в цілому, бо на якість робітничих кадрів негативно впливає розбалансованість між попитом та пропозицією".
"Кожна область, кожний регіон краще знає, які потрібні руки кваліфікованого робітника. Щоб визначити обсяги на державному рівні, замовлення мало б іти знизу, щоб ми відчули, які потреби в тому чи іншому регіоні. Тоді зможемо визначати на державному рівні, які корекції і де потрібно зробити", - підкреслив Вакарчук.
Тому, сказав він, "ми повинні вийти на таку модель, яка задовольнила би всіх: і молодь, і роботодавців, і державу загалом, потрібно проводити виховну роботу, показувати молоді, що будь-яка праця є достойною і потребує поваги".