Мерехтіння в телевізорі обійшлося політикам у сотні мільйонів
Згідно з даними Центральної виборчої комісії офіційні витрати на рекламу партій і блоків на виборах 2007 склали 582 млн. грн. ($115,25 млн.).
Лідирує за витратами Партія регіонів ($43 млн.), за нею йдуть НУНС ($22,4 млн.), БЮТ ($21,2 млн.) і Блок Литвина ($7,72 млн.). Партії, що не пройшли до парламенту, затратили в сумі $21 млн, пишуть "Экономические известия".
Сумарний заробіток ЗМІ на цих виборах склав $78 млн. З них $70 млн. припадає на телевізійну рекламу, $5 млн. – на зовнішню і $3 млн. — на рекламу в пресі.
"Ці доходи прозорі, як скло",— каже Олександр Богуцький, генеральний директор каналу ICTV.
Експерти з ним згодні, але в той же час вважають, що значні суми залишилися в тіні.
Андрій Шевченко, екс-глава парламентського комітету зі свободи слова, раніше заявляв, що центральний український канал на прихованій політичній рекламі може заробляти до $1 млн. на тиждень.
На його думку, загалом, на замовних матеріалах і гостьових студіях телеканали заробили не менше $40 млн.
Учасники ринку зовнішньої реклами свої заробітки озвучують дещо розпливчасто.
"Орієнтовно наші показники становили до $5 млн.",— заявив Костянтин Головінський, директор по зв'язках із громадськістю компанії BigBoard.
В радіоефірі становище ще більш заплутане. Жодна компанія не провела дослідження про долю політичної реклами в радіоефірі, яка становила в період виборчої кампанії не менше 50% рекламного мовлення.