Учасники виборів уже хочуть застрахуватися від поразки

Вівторок, 4 вересня 2007, 10:26

Одна з українських політичних партій звернулася в страхову компанію з проханням застрахувати її від поразки на майбутніх парламентських виборах.

Компанія "Аска" не розкриває назви цієї політичної сили, але повідомляє, що клієнт готовий був заплатити 10% від суми страховки.

Це досить значна сума, якщо врахувати, що реальний розмір витрат великої партії чи блоку на цих виборах складе понад 150 млн. дол., пише "Дело".

Однак, за словами начальника управління реклами компанії "Аска" Дмитра Калишевського, страховик відмовився від такого "великого" клієнта.

Як зазначає видання, жодна страхова компанія в Україні сьогодні не займається страхуванням подібних ризиків – незважаючи на те, що в передвиборних штабах українських політиків ідея застрахуватися від поразки на виборах періодично спливає.

"Поведінку наших політиків не можна спрогнозувати. А після виборів можуть бути непередбачені судові процеси і відшкодування", - пояснює голова правління страхової компанії "Дженералі Гарант" Юрій Лахно.

За словами експерта, математично прорахувати такий ризик неможливо, а соцопитування і рейтинги далеко не завжди відповідають дійсності.

"Політичні ризики узагалі не є предметом страхування, крім того, визначити страхове відшкодування практично неможливо. Тому політичні ризики у всіх комерційних договорах, у тому числі й у страхових, належать до розділу "форс-мажор" і не компенсуються", - каже голова правління страхової групи "ТАС" Дмитро Грицута.

Крім цього, більшість страхових компаній вважають, що партії-лідери, упевнені у своїй перемозі, самі не захочуть платити страховку, а "зв'язуватися" з аутсайдерами політичних гонок загодя не вигідно.

Більш того, страховики відмовляються покривати ризики не тільки партій, але й окремих політиків (від непотрапляння у прохідну частину виборчого списку).

Багато кандидатів у депутати були б не проти придбати такий поліс, але страхові компанії не знають, як виміряти збиток політика, зазначає видання.


Реклама:
Шановні читачі, просимо дотримуватись Правил коментування