Партія регіонів і БЮТ розділили лідерство
У загальному потоці політичної телереклами лідер за кількістю повідомлень - Партія регіонів, а за часом - Блок Юлії Тимошенко.
Такі результати були отримані в ході моніторингу ефіру 10 провідних українських телеканалів ("Інтер", "1+1", "ICTV", "Новий канал", "5-й канал", "СТБ", "НТН", "УТ-1", "ТРК-Україна" і "Тоніс"), яке проводила Академія української преси (АУП) 20-25 серпня, повідомляє "Інтерфакс-Україна".
Як повідомила специалист АУП, головний науковий співробітник Інституту соціології НАН України Наталя Костенко, чверть (25,4%) рекламних повідомлень припадає на рекламу Партії регіонів, трохи менше (23,3% - на рекламу БЮТ і майже стільки ж (21,9%) - на рекламу блоку "Наша Україна - Народна самооборона".
Також у період дослідження фахівці зареєстрували політичну рекламу Блоку Литвина (9% рекламних повідомлень), Соціалістичної партії (3,6%), президента (3,2%) і Комуністичної партії (1,1%).
Ще 7,2% рекламних повідомлень припало на анонімного суб'єкта виборчого процесу, на частку кожного з інших суб'єктів припало менше 1% повідомлень.
За часом потік політичної реклами розділився в такий спосіб: БЮТ - 23,5%, Партія регіонів - 21,4%, НУ-НС - 18,4%, анонімний суб'єкт - 10,2%, президент - 6,5%, Блок Литвина - 5,8%, КПУ - 3,5%, СПУ - 3,3%.
Як показав моніторинг, в ефірі телеканалів час політичної реклами розподілилася нерівномірно. Так на телеканалі "ТРК-Україна" демонструється реклама винятково Партії регіонів. Також 70% рекламного часу припадає на цю політичну силу і на телеканалі "НТН", а цілком відсутня - на телеканалі "СТБ".
Реклама БЮТ займає найбільшу частку рекламного часу на всіх телеканалах, крім "ТРК-Україна", "НТН" і "Інтера", при цьому на "СТБ" її частка досягає 54%.
Реклама НУ-НС присутня майже на всіх телеканалах і займає від 17% до 26% рекламного часу.
Найбільша частина (59%) повідомлень політичної реклами припадає на спеціальні ролики у відповідній рубриці, по 12% припадає на анонси передач і заходів, політичні програми, а також інші програми і передачі (шоу, гри і т.д.), 3% - на спецматеріали про партії, блоки або їх лідерів і 2% - на інші види реклами.
Частка явної реклами (рекламний ролик, фільм, сюжет, анонс) склала 68% від усіх повідомлень політичної реклами, що більше, ніж у січні 2006 року (58%), але менше, ніж у лютому того ж року (83%).
Відносно явна політична реклама (присутність у передачі, спонсорство) склала 19% усіх рекламних повідомлень, відносно прихована (позитивне згадування суб'єкта виборчого процесу при нагоді) - 12%, прихована (анонімна) - 2%.
Усього за період проведення дослідження на всіх телеканалах фахівці АУП зареєстрували 1001 повідомлення політичної реклами загальною тривалістю 62,7 тис. секунд.