Партія регіонів стала жертвою антиреклами, але її обігнав анонім
Більше третини (34%) за кількістю повідомлень і двох третин (64%) за кількістю часу від усієї політичної реклами в Україні припадає на антирекламу.
Такі результати були отримані в ході моніторингу ефіру 10 провідних українських телеканалів ("Інтер", "1+1", "ICTV", "Новий канал", "5-й канал", "СТБ", "НТН", "УТ-1", "ТРК-Україна" і "Тоніс"), що проводила Академія української преси (АУП) 20-25 серпня.
Як політична реклама розцінювалися не тільки спеціальні ролики суб'єктів виборчої кампанії, але також і відповідні повідомлення в спеціалізованих передачах, спецрепортажі про партії, блоки або їх лідерів тощо.
Як підкреслила спеціаліст АУП, головний науковий співробітник Інституту соціології НАН України Наталя Костенко, презентуючи результати моніторингу в агентстві "Інтерфакс-Україна" у понеділок у Києві, "ніколи раніше кількість антиреклами не досягала таких показників".
Найбільші частки антиреклами в показниках часу припадають на рекламу анонімних суб'єктів (23,8%), Партії регіонів (23,3%), блоку "Наша Україна - Народна самооборона" (20%), Блоку Юлії Тимошенко (18%) і Комуністичної партії (17%).
У цілому найбільша кількість повідомлень з антирекламою була відзначена на телеканалі "Інтер" (52% усього потоку політичної реклами на телеканалі з кількості повідомлень і 81% - з кількості часу). Телеканал "Тоніс" не розміщував політичної реклами в період проведення дослідження.
За кількістю повідомлень з антирекламою друге місце зайняв "ТРК-Україна (46% від усього потоку політичної реклами на телеканалі), третє - "НТН" (43%), четверте - "УТ-1" (36%), п'яте - "5-й канал" (33%), шосте - "1+1" (32%), сьоме - "Новий канал" (30%), восьме - "СТБ" (27%), дев'яте - "ICTV" (24%).
За часткою часу, що у загальному потоці політичної реклами зайняла антиреклама, друге місце посів "5-й канал" (75%), третє - "УТ-1" (59%), четверте - "ТРК-Україна" (47%), п'яте - "НТН" (40%), шосте - "ICTV" (31%), сьоме - "1+1" (30%), восьме - "Новий канал" (24%), дев'яте - "СТБ" (21%).
Усього за період проведення дослідження на всіх телеканалах фахівці АУП зареєстрували 1001 повідомлення політичної реклами загальною тривалістю 62,7 тис. секунд.