Експерти побачили у новинах "джинсу" і перегин в бік Литвина
Президент Академії української преси Валерій Іванов заявляє, що йому відомо про існування проплаченої політичної реклами – так званої "джинси" – під виглядом звичайних сюжетів у новинах.
У понеділок Академія української преси презентує своє дослідження "Політична реклама та теленовини під час кампанії дочасних виборів".
Напередодні президент АУП заявив "Німецькій хвилі", що в українському телеефірі і тепер з’являються замовні матеріали про ті чи інші політичні сили.
Водночас, такі висновки він робить на підставі інформації з неформальних контактів, тож конкретних доказів цьому не має.
Іванов зазначив, що звинувачення на адресу телекомпаній вже лунали під час попередньої виборчої кампанії 2006 року, однак, цього разу це явище набуло більшого розмаху.
За його словами, "диктат долара" змінив "диктат темників", який був за часів президентства Леоніда Кучми.
Водночас, метод контент-аналізу, застосований під час дослідження АУП, не допомагає виявити зловживання телевізійників.
Академія встановила приблизно однакову присутність у телевізійному ефірі інформації про три провідні політичні сили.
Натомість вдалося виявити, що про одного з аутсайдерів перегонів, Блок Литвина, подається непропорційно багато інформації.