Рудьковський назвав причину "фосфорної" аварії
Аварія на залізничному перегоні Красне-Ожидів у Львівській області, що призвела до витоку жовтого фосфору, сталася через порушення правил його вантаження і несправності цистерни.
Про це в інтерв'ю тижневику "Контракти" заявив міністр транспорту і зв'язку Микола Рудьковський із посиланням на дані попередньої технічної експертизи, проведеної фахівцями Мінтрансу, повідомляє УНІАН.
Так, за його словами, "вже є підстави стверджувати, що аварія викликана порушенням правил вантаження жовтого фосфору і несправністю цистерни, яка першою зійшла з рейок".
"З'ясувалося зокрема, що в місці витоку фосфору відсутня ущільнююча прокладка, а також не працював клапан регулювання тиску в цистерні. Можливо, додатковим чинником аварії стала несправність однієї ресори цистерни", - сказав Рудьковський.
У зв'язку з цим він підкреслив, що "є низка питань до власника вантажів - казахської компанії".
За даними міністра, причин аварії, за які несли б відповідальність працівники "Укрзалізниці", не виявлено: "Експерти ретельно проаналізували, чи змінилася ширина шляхів в результаті аварії. І встановили, що залізничне полотно було у нормальному стані".
"Робота комісії продовжується, фахівці Новосибірського державного університету шляхів сполучення уточнюють певні нюанси", - підсумував Рудьковський.
Як відомо, 26 липня прес-служба "Залізниць Казахстану" розповсюдила повідомлення про те, що причиною сходження цистерн із фосфором з рейок є ремонт залізничних колій, що проходив у день проходження вантажу на ділянці.
Раніше гендиректор "Укрзалізниці" Володимир Козак причиною аварії називав недотримання відправником міжнародних правил перевезення небезпечних вантажів.
За його словами, фосфор у цистернах, що перекинулися, був покритий шаром води завтовшки 27-30 см, тоді як міжнародними правилами перевезення небезпечних вантажів встановлена норма 60 см.
16 липня в Бузькому районі Львівської області на залізничному перегоні Красне-Броди поблизу станції Ожидів Львівської залізниці сталася аварія вантажного потягу.
У складі потягу знаходилося 58 вагонів, зокрема 15 спеціальних цистерн по 50 тонн кожна, з жовтим фосфором. У результаті аварії зійшло з рейок 15 цистерн із жовтим фосфором, 6 з яких загорілися.
Під час ліквідації пожежі утворилася хмара з продуктів горіння, у зону ураження потрапило 14 населених пунктів Бузького району і окремі території Радехівського і Бродівського районів області.