СБУ попереджала Рудьковського, Януковича та Ющенка про катастрофу?
Служба безпеки України за місяць до аварії потяга з жовтим фосфором попереджала Міністерство транспорту й зв'язку про можливі катастрофи.
Про це повідомляє газета "Дело", посилаючись на аналітичну записку СБУ про ситуацію в транспортній сфері, складену за результатами розслідування "силовиків".
Як зазначає видання, записку ще місяць назад направили в секретаріат президента і Кабінет міністрів.
Однак ні Мінтранс, ні "Укрзалізниця" не відреагували на зауваження СБУ.
Відповідно до тексту аналітичної записки, 56% основних фондів залізничного транспорту зношені.
Ступінь зношеності рухомого складу – 68%, а відновлення і модернізація галузі фінансуються не більше ніж на 30-40% від необхідного.
Крім цього, у СБУ вважають, що постійні зміни керівництва "Укрзалізниці" призвели до зниження персональної відповідальності керівників і співробітників компанії.
На їхню джумку, про це свідчить той факт, що за 2006 рік на транспортних об'єктах було виявлено понад 175 тисяч недоліків і несправностей, у тому числі неякісного ремонту потягів і умов утримання шляхів.
За словами співробітника СБУ, що побажав залишитися неназваним, після ознайомлення з даними аналітичної записки президент дав розпорядження уряду поліпшити ситуацію в транспортній галузі. Однак істотних зрушень поки не відбулося.
На думку керівництва СБУ, саме ці фактори є основними причинами все частіших аварій на залізниці, у тому числі й аварії на Львівській залізниці.
У Мінтрансі визнають проблему зношеності основних фондів. На міжвідомчому засіданні з питань безпеки на транспорті доповідачі визнали, що основні фонди залізничного транспорту зношені на 50-80%. Але для модернізації галузі потрібні істотні кошти.
Незважаючи на це, кількість транспортних подій на залізниці в порівнянні з 90-ми роками зменшилася на кілька тисяч у рік.
За словами прес-секретаря Мінтрансу Вікторії Бутенко, з початку року відремонтовано понад 1200 кілометрів залізничної полотнини. "Це вдвічі більше, ніж за аналогічний період минулого року", - відзначила вона.
Крім цього, Мінтранс стверджує, що у 25 разів збільшив план із закупівлі залізничних вагонів, а також увів порядок ліцензування і сертифікації на транспорті.