Мін'юст не бачить причин для дострокових виборів
Міністр юстиції Олександр Лавринович упевнений у відсутності будь-яких конституційних підстав для розпуску парламенту і проведення дострокових парламентських і президентських виборів.
Про це він заявив на прес-конференції у вівторок.
У той же час, коментуючи зареєстрований у Верховній Раді проект про проведення одночасних дострокових парламентських і президентських виборів, Лавринович відзначив, що депутати мають право виражати свої розуміння з тих чи інших питань, зокрема шляхом законодавчої ініціативи.
Глава Мін'юсту підкреслив, що "коли мова йде про дострокові вибори, то ці речі виписані в Конституції.
"Проект, що зареєстрований, не має нічого спільного з Конституцією", - підкреслив Лавринович.
Міністр юстиції висловив думку, що в такий спосіб ініціатор проекту - народний депутат Василь Кисельов - демонструє своє політичне бачення.
При цьому сам Лавринович вважає такий крок народного депутата "неправовим": сучасна нормативна база не дозволяє вирішувати це питання в такий спосіб.
За словами міністра юстиції, Конституція передбачає 4 ситуації для дострокового припинення повноважень парламенту: якщо одна з таких ситуацій наступить, то президент має повне право розпустити ВР.
"На сьогодні я не бачу можливості ні по одній із ситуацій розпустити парламент", - заявив Лавринович.
При цьому він підкреслив, що найбільш реальною підставою для розпуску ВР є ситуація, коли народні депутати протягом 30 днів не відкривають сесію.
"Якщо відкрити Основний Закон, то можна зрозуміти, що ні про одну підставу говорити несерйозно", - підкреслив міністр юстиції.
Крім того, Лавринович звернув увагу на той факт, що в Україні не існує спеціального органу влади, який би готував висновки про конституційність норм того чи іншого законопроекту на етапі його підготовки.
За словами міністра, механізм Конституційного Суду щодо конституційності законів "починає працювати тільки після того, коли такі закони ухвалюються парламентом".
У той же час Головне науково-експертне управління парламенту і Мін'юст можуть тільки висловити свою думку щодо тієї чи іншої статті законопроекту.