ЯНУКОВИЧ ПОДАВ МОРОЗУ СВІЙ ЗАКОН ПРО СЕБЕ, ЩОБ ОБІГНАТИ ПРЕЗИДЕНТА
Уряд направив на розгляд Верховної Ради проект закону "Про Кабінет міністрів", що був схвалений на засіданні Кабміну 28 вересня.
Про це сказав перший заступник міністра Кабінету міністрів Олександр Лавринович, повідомляє прес-служба Кабміну.
Лавринович уточнив, що після схвалення на урядовому засіданні, законопроект, відповідно до попередніх домовленостей, зафіксованих зокрема в Універсалі національної єдності, був спрямований президенту для направлення на розгляд парламенту як невідкладного.
Але оскільки президентом даний проект закону до ВР не направляється, а секретаріатом президента заявлено про розробку власного проекту, ухвалено рішення звернутися до ВР із власною законодавчою ініціативою.
Таке рішення, за словами Лавриновича, прийняте з урахуванням нагальної необхідності в ухваленні закону, а також того, що на розробку урядового проекту було витрачено кілька років та зусилля кількох урядів.
Основними положеннями законопроекту визначається, що Кабінет міністрів відповідальний перед президентом, Верховною Радою. Кабмін є підконтрольним і підзвітним Верховній Раді у межах, передбачених Конституцією.
У відносинах з президентом встановлюється, що Кабінет міністрів є відповідальним перед ним у межах, передбачених Конституцією, та керується у своїй діяльності указами президента, виданими на основі та на виконання Конституції та законів України.
Акти президента, видані в межах повноважень, передбачених пунктами 5, 18, 21, 23 ч. 1 ст. 106 Конституції, скріплюються підписами прем'єр-міністра та міністра, відповідального за акт і його виконання.
Проектом визначено компетенцію Кабміну та його повноваження у відповідних сферах, а також його повноваження у відносинах з органами виконавчої та законодавчої влади. Згідно із законопроектом, особливості відносин Кабінету міністрів з окремими центральними органами виконавчої влади можуть визначатися іншими законами.
Законопроектом установлюється солідарна відповідальність членів Кабінету міністрів за результати його діяльності як колегіального органу, а також політична відповідальність окремих членів Кабміну за стан справ у доручених їм сферах державного управління.
Передбачається закріпити політичний статус членів уряду і встановлюється, що посади членів Кабінету міністрів належать до політичних посад, на які не поширюється дія законодавства про державну службу.
У законопроекті пропонується, що у разі обрання члена Кабінету міністрів народним депутатом, він набуває повноважень депутата без звільнення з посади члена уряду і продовжує здійснювати свої повноваження до початку роботи новосформованого Кабміну.
Серед новацій законопроекту Лавринович назвав норми, які підвищують роль Кабінету міністрів під час проведення експертизи надісланих Верховною Радою проектів законів, які було внесено на її розгляд іншими суб'єктами права законодавчої ініціативи.
У разі негативного висновку Кабінету міністрів щодо впливу проекту закону на дохідну або видаткову частину державного бюджету його розгляд не включатиметься до порядку денного пленарного засідання Верховної Ради без погодження з Кабінетом міністрів.
Законопроектом установлено ще одну новацію - щотижневе інформування Верховної Ради Кабінетом міністрів про свою діяльність шляхом започаткування так званих "годин запитань до уряду".
Українська правда