Віра Іванівна розпочала бурхливу діяльність навколо Києва на 19 мільярдів
Губернатор Київщини Віра Ульянченко має намір реалізувати проект будівництва Кільцевої дороги в обхід Києва.
"Попередні розрахунки говорять про те, що на цю дорогу потрібно витратити 19 млрд. грн., а розробка проектної документації оцінюється в 190 млн. грн.", — сказала Ульянченко "Делу".
За її словами, пропозиції щодо будівництва дороги вже направлені в Кабінет Міністрів і Верховну Раду.
Над проектуванням дороги працюють чотири інститути, кожен з яких розробив свій варіант її проходження, а основним замовником проекту буде Державна служба автомобільних доріг "Укравтодор".
Як розповів колишній керівник "Укравтодору", а нині - голова комісії Київської облради з реалізації інфраструктурних проектів Вадим Гуржос, будівництво дороги передбачається реалізувати в шість етапів.
На першому етапі має бути споруджена ділянка між дорогами "Київ — Житомир" і "Київ — Одеса" довжиною 33 км, на другому — ділянка між дорогами "Київ — Житомир" і "Київ — Ковель" довжиною 16 км. На реалізацію цих двох проектів необхідно мінімум три роки.
Далі Кільцева дорога, за словами Гуржоса, буде прокладена від траси "Київ — Одеса", перетне Нову і Стару Обухівські дороги й у районі Нової Українки вийде до Дніпра, де планується мостовий перехід.
На лівому березі Кільцева дорога має обійти Бориспіль, перетнути дорогу "Київ — Чернігів — Москва", у районі Київського моря повернути на правий берег, де її продовжать до Ковельської траси.
Як відзначила Ульянченко, на Кільцевій буде кілька мостових розв'язок, що будуть виходити на вже існуючі суміжні дороги: на нову дорогу, що йде до Чернігова, оминаючи Бровари, на трасу "Київ — Ковель", що нині будується, а також міст через Десну.
За її словами, дорога буде будуватися не тільки за бюджетні кошти, але і з залученням інвесторів.
"Ми вже одержали сплеск інвесторів, які готові працювати на перспективу, розробити інфраструктуру, заправки. Є компанія, що готова вкласти гроші в будівництво дороги і взяти на себе будівництво по цьому кільцю мотелів і ресторанів", — сказала Ульянченко.
За словами Гуржос, після того, як дорога буде здана в експлуатацію, держава гарантує виплату інвестору на період інвестиційного терміну — 25 або 49 років — один або двічі на рік за рахунок бюджету грошей за спорудження й експлуатацію цієї дороги.
Держава введе плату за користування дорогою, і ці гроші, за словами Гуржоса, підуть у держбюджет на покриття витрат, які буде нести бюджет перед інвестором.
Водночас інвестори відзначають, що якщо буде споруджена окружна дорога, земля навколо неї виростає в ціні.