В України є погана новина для Росії
П'ятниця, 3 червня 2005, 16:25
Голова правління НАК "Нафтогаз України" Олексій Івченко не виключає початку роботи нафтопроводу Одеса-Броди в прямому напрямку на початку 2006 року.
Про це він сказав журналістам у п'ятницю в Києві.
"Думаю, якщо ми дуже добре попрацюємо з нашими партнерами, у тому числі з Центральної Азії, то якщо не до кінця цього року, тоді на початку наступного ми зможемо розгорнути роботу нафтопроводу в аверсному напрямку", зазначив він.
Івченко також нагадав про досягнуті домовленості по створенню за участю України, Азербайджану, Казахстану і Грузії консорціуму, який буде виконувати функції оператора по транспортуванню каспійської нафти нафтопроводом Баку-Супса з подальшим її транспортуванням в Одесу.
Як повідомив Івченко, на даний час переговори про участь у такому консорціумі ведуться також з Туркменістаном.
"Ресурси каспійської нафти (для завантаження нафтопроводу Одеса-Броди) є і їх досить, а надалі їх буде ще більше", - відзначив глава НАКу.
За його словами, Казахстан планує до 2010 року збільшити щорічний обсяг видобутку нафти з 60 до 100 млн. тонн, а до 2015-го - до 150 млн. тонн. Крім того, будуть нарощувати обсяги видобутку Туркменістан і Азербайджан.
Івченко вважає також вигідним для України запуску нафтопроводу Баку-Джейхан.
"Я хочу вас завірити, що запуск Баку - Джейхан є вигідним для України, тому що вивільняється трубопровід Баку-Супса. При цьому по нафтопроводу Баку-Супса може транспортуватися каспійська нафта для завантаження нафтопроводу Одеса-Броди", сказав він.
На думку глави НАКу, потужностей нафтопроводу Баку-Джейхан буде недостатньою для того, щоб експортувати всі обсяги нафти, що будуть добуватися в Каспійському регіоні.
Івченко також сказав, що компанія ТНК-ВР не виконує взятих на себе зобов'язань по завантаженню нафтопроводу Одеса-Броди на рівні 9 млн. тонн нафти на рік. Крім того, не виконується умова договору про завантаження трубопроводу "качай або плати".
Він вважає, що причиною недозавантаження нафтопроводу є відсутність у ТНК-ВР достатніх ресурсів нафти для цього маршруту.
На його думку, для ТНК-ВР економічно більш вигідно транспортувати нафту в напрямку Одеси по системі Придніпровських магістральних нафтопроводів, що здатна додатково прокачувати більш 9 млн. тонн нафти на рік.
Тому Івченко припустив, що завантаження нафтопроводу Одеса-Броди компанією ТНК-ВР переслідує не тільки економічні цілі.
"Отут, напевно, питання не зовсім в економіці ", - сказав Івченко.
Інтерфакс-Україна
Про це він сказав журналістам у п'ятницю в Києві.
"Думаю, якщо ми дуже добре попрацюємо з нашими партнерами, у тому числі з Центральної Азії, то якщо не до кінця цього року, тоді на початку наступного ми зможемо розгорнути роботу нафтопроводу в аверсному напрямку", зазначив він.
Івченко також нагадав про досягнуті домовленості по створенню за участю України, Азербайджану, Казахстану і Грузії консорціуму, який буде виконувати функції оператора по транспортуванню каспійської нафти нафтопроводом Баку-Супса з подальшим її транспортуванням в Одесу.
Як повідомив Івченко, на даний час переговори про участь у такому консорціумі ведуться також з Туркменістаном.
"Ресурси каспійської нафти (для завантаження нафтопроводу Одеса-Броди) є і їх досить, а надалі їх буде ще більше", - відзначив глава НАКу.
За його словами, Казахстан планує до 2010 року збільшити щорічний обсяг видобутку нафти з 60 до 100 млн. тонн, а до 2015-го - до 150 млн. тонн. Крім того, будуть нарощувати обсяги видобутку Туркменістан і Азербайджан.
Івченко вважає також вигідним для України запуску нафтопроводу Баку-Джейхан.
"Я хочу вас завірити, що запуск Баку - Джейхан є вигідним для України, тому що вивільняється трубопровід Баку-Супса. При цьому по нафтопроводу Баку-Супса може транспортуватися каспійська нафта для завантаження нафтопроводу Одеса-Броди", сказав він.
На думку глави НАКу, потужностей нафтопроводу Баку-Джейхан буде недостатньою для того, щоб експортувати всі обсяги нафти, що будуть добуватися в Каспійському регіоні.
Івченко також сказав, що компанія ТНК-ВР не виконує взятих на себе зобов'язань по завантаженню нафтопроводу Одеса-Броди на рівні 9 млн. тонн нафти на рік. Крім того, не виконується умова договору про завантаження трубопроводу "качай або плати".
Він вважає, що причиною недозавантаження нафтопроводу є відсутність у ТНК-ВР достатніх ресурсів нафти для цього маршруту.
На його думку, для ТНК-ВР економічно більш вигідно транспортувати нафту в напрямку Одеси по системі Придніпровських магістральних нафтопроводів, що здатна додатково прокачувати більш 9 млн. тонн нафти на рік.
Тому Івченко припустив, що завантаження нафтопроводу Одеса-Броди компанією ТНК-ВР переслідує не тільки економічні цілі.
"Отут, напевно, питання не зовсім в економіці ", - сказав Івченко.
Інтерфакс-Україна