Глава "Нафтогазу" обіцяє забрати незаконно куплені нафтозаводи
Середа, 1 червня 2005, 11:49
Глава "Нафтогазу України" Олексій Івченко обіцяє домагатися повернення в державну власність пакетів акцій нафтопереробних заводів, приватизованих незаконно.
"Сьогодні в Україні є заводи, частина пакетів акцій яких приватизована незаконним шляхом", - сказав Івченко в інтерв’ю Бі-Бі-Сі.
"І незважаючи на жодні спростування з жодного боку, я буду далі працювати над тим, щоби такі пакети акцій були повернуті в державу", - додав Івченко.
В інтерв’ю Бі-Бі-Сі Івченко не уточнив, які нафтозаводи були приватизовані незаконно. Раніше він говорив про повернення державі Лисичанського НПЗ, купленого російською ТНК.
Івченко також виступив проти ініціатив Юлії Тимошенко про будівництво в Україні нового НПЗ: "Я вважаю за доцільне модернізувати наші заводи, а будівництво нових, як на мене, зараз не на часі".
За його словами, Україна має шість нафтопереробних заводів із загальною потужністю переробки 51 мільйон тонн сирої нафти на рік.
"Це теоретично. Фактично у теперішньому стані вони можуть переробляти порядку 40-42 мільйонів тонн нафти. Але сьогодні Україна переробляє не більше 22 млн. тонн нафти на рік, тобто практично завантажена ледь половина потужностей".
За словами Івченка, українські заводи дають максимальний показник переробки світлих нафтопродуктів 59%, тоді як Білорусь на Мозирському заводі має глибину 82% переробки, а на Новополоцькому – 92%.
Саме на Мозирському заводі під час кризи Україна закупила 30 тисяч тонн бензину А-92.
"Тому я є прихильником того, щоби реконструювати і модернізувати вже існуючі заводи в Україні. Нарощувати потужності, нарощувати глибину переробки і за рахунок цього виходити не лише на забезпечення власних потреб, але й на зовнішні ринки", - сказав Івченко.
Івченко також сказав, що слід вимагати "активних дій" від власників українських заводів, які "мають зобов'язання щодо інвестування у модернізацію підприємств".
Крім того, Івченко сказав, після введення в дію нафтопроводу Баку-Джейхан українські перспективи транспортування нафти до Європи "не лише не постраждали, а навпаки збільшилися".
"Тому що з початком експлуатації нового трубопроводу звільняється нафтопровід Баку-Супса, що дає змогу транспортувати азербайджанську, казахську, туркменську нафту до Чорного моря, а звідти танкерами до Одеси. Таким чином ми зможемо наповнювати нафтогін Одеса-Броди, подовжити його будівництво до Гданська і звідти виходити в Європу", - додав Івченко.
"Українська правда"
"Сьогодні в Україні є заводи, частина пакетів акцій яких приватизована незаконним шляхом", - сказав Івченко в інтерв’ю Бі-Бі-Сі.
"І незважаючи на жодні спростування з жодного боку, я буду далі працювати над тим, щоби такі пакети акцій були повернуті в державу", - додав Івченко.
В інтерв’ю Бі-Бі-Сі Івченко не уточнив, які нафтозаводи були приватизовані незаконно. Раніше він говорив про повернення державі Лисичанського НПЗ, купленого російською ТНК.
Івченко також виступив проти ініціатив Юлії Тимошенко про будівництво в Україні нового НПЗ: "Я вважаю за доцільне модернізувати наші заводи, а будівництво нових, як на мене, зараз не на часі".
За його словами, Україна має шість нафтопереробних заводів із загальною потужністю переробки 51 мільйон тонн сирої нафти на рік.
"Це теоретично. Фактично у теперішньому стані вони можуть переробляти порядку 40-42 мільйонів тонн нафти. Але сьогодні Україна переробляє не більше 22 млн. тонн нафти на рік, тобто практично завантажена ледь половина потужностей".
За словами Івченка, українські заводи дають максимальний показник переробки світлих нафтопродуктів 59%, тоді як Білорусь на Мозирському заводі має глибину 82% переробки, а на Новополоцькому – 92%.
Саме на Мозирському заводі під час кризи Україна закупила 30 тисяч тонн бензину А-92.
"Тому я є прихильником того, щоби реконструювати і модернізувати вже існуючі заводи в Україні. Нарощувати потужності, нарощувати глибину переробки і за рахунок цього виходити не лише на забезпечення власних потреб, але й на зовнішні ринки", - сказав Івченко.
Івченко також сказав, що слід вимагати "активних дій" від власників українських заводів, які "мають зобов'язання щодо інвестування у модернізацію підприємств".
Крім того, Івченко сказав, після введення в дію нафтопроводу Баку-Джейхан українські перспективи транспортування нафти до Європи "не лише не постраждали, а навпаки збільшилися".
"Тому що з початком експлуатації нового трубопроводу звільняється нафтопровід Баку-Супса, що дає змогу транспортувати азербайджанську, казахську, туркменську нафту до Чорного моря, а звідти танкерами до Одеси. Таким чином ми зможемо наповнювати нафтогін Одеса-Броди, подовжити його будівництво до Гданська і звідти виходити в Європу", - додав Івченко.
"Українська правда"