Лукойл поскаржився Фрадкову на Тимошенко
Вівторок, 19 квітня 2005, 16:09
Російські нафтові компанії просять прем'єр-міністра Росії Михайла Фрадкова захистити "їх законні інтереси в Україні" і включити це питання до розгляду в майбутніх переговорах із прем'єром України Юлією Тимошенко.
Про це йдеться у листі, текст якого, підписали "ЛУКОЙЛ" (РТС: LKOH), ТНК-BP, "Татнефть" (РТС: TATN, TATNP) і "Група "Альянс".
Російські нафтовики вважають, що уряд України не виконує меморандуму, підписаного 16 лютого 2005 року між компаніями "Укртатнафта" (Кременчуцький НПЗ), "ТНК-ВР Україна" ("Лінос" - Лисичанський НПЗ), "ЛУКОЙЛ Україна" (Одеський НПЗ), "Альянс Україна" разом з "Казахойл Україна" (Херсонський НПЗ) і урядом України.
Відповідно до цього меморандуму, сторони узгодили основні напрямки розвитку українського ринку нафти й нафтопродуктів, у тому числі по створенню ринкових механізмів досягнення балансу попиту та пропозиції.
У листі, направленому Фрадкову відзначається, що зазначені компанії вжили заходів по забезпеченню повної сплати ПДВ при імпорті російської нафти.
Також у рамках угоди про узгодження дій між українськими сільгоспвиробниками й нафтопереробними компаніями від 11 лютого 2005 року почали програму забезпечення села дизельним паливом в обсязі 600 тис. тонн за пільговою ціною 2400 грн/т для проведення весняних сільгоспробіт.
Однак, підкреслюється у зверненні, зусилля компаній "не знайшли належного відгуку з боку українського уряду", який збільшив податковий тиск на нафтопереробні підприємства й різко збільшив тарифи на перевезення нафти й нафтопродуктів залізничним транспортом.
"Все це, а також викликане об'єктивними факторами зростання цін на нафту, привело до відчутного росту цін на нафтопродукти, яке спотерігається з кінця березня 2005 року", - говориться у зверненні.
Проте, уряд України замість об'єктивної оцінки наслідків прийнятих ними заходів, ввело регулювання оптових і роздрібних цін на нафтопродукти, заборонило експорт дизельного палива й реекспорт нафти, а антимонопольний комітет активно розслідує питання про монополізацію ринку трьома компаніями: "ЛІНОС", "Укртатнафта" й "ЛУКОЙЛ".
"На високому урядовому рівні обговорюється можливість реприватизації нафтопереробних підприємств, які належать російським компаніям, зокрема, Лисичанського НПЗ, а планована зупинка на ремонт Лисичанського і Херсонського НПЗ називається чи не головною причиною зростання цін на нафтопродукти.
При цьому рішення щодо директивного регулювання ринку нафти й нафтопродуктів приймаються урядом України поза рамками діалогу з нафтопереробниками", - сказано в зверненні.
"Російські компанії розцінюють подібні кроки уряду України як такі, що йдуть врозріз із його заявами про прихильність принципам ринкової економіки, і такими, що несуть істотний збиток інтересам Росії", - заявили російські нафтовики.
Читайте також:
Тимошенко перефарбує паливо в оранж і просить писати телеграми
Про це йдеться у листі, текст якого, підписали "ЛУКОЙЛ" (РТС: LKOH), ТНК-BP, "Татнефть" (РТС: TATN, TATNP) і "Група "Альянс".
Російські нафтовики вважають, що уряд України не виконує меморандуму, підписаного 16 лютого 2005 року між компаніями "Укртатнафта" (Кременчуцький НПЗ), "ТНК-ВР Україна" ("Лінос" - Лисичанський НПЗ), "ЛУКОЙЛ Україна" (Одеський НПЗ), "Альянс Україна" разом з "Казахойл Україна" (Херсонський НПЗ) і урядом України.
Відповідно до цього меморандуму, сторони узгодили основні напрямки розвитку українського ринку нафти й нафтопродуктів, у тому числі по створенню ринкових механізмів досягнення балансу попиту та пропозиції.
У листі, направленому Фрадкову відзначається, що зазначені компанії вжили заходів по забезпеченню повної сплати ПДВ при імпорті російської нафти.
Також у рамках угоди про узгодження дій між українськими сільгоспвиробниками й нафтопереробними компаніями від 11 лютого 2005 року почали програму забезпечення села дизельним паливом в обсязі 600 тис. тонн за пільговою ціною 2400 грн/т для проведення весняних сільгоспробіт.
Однак, підкреслюється у зверненні, зусилля компаній "не знайшли належного відгуку з боку українського уряду", який збільшив податковий тиск на нафтопереробні підприємства й різко збільшив тарифи на перевезення нафти й нафтопродуктів залізничним транспортом.
"Все це, а також викликане об'єктивними факторами зростання цін на нафту, привело до відчутного росту цін на нафтопродукти, яке спотерігається з кінця березня 2005 року", - говориться у зверненні.
Проте, уряд України замість об'єктивної оцінки наслідків прийнятих ними заходів, ввело регулювання оптових і роздрібних цін на нафтопродукти, заборонило експорт дизельного палива й реекспорт нафти, а антимонопольний комітет активно розслідує питання про монополізацію ринку трьома компаніями: "ЛІНОС", "Укртатнафта" й "ЛУКОЙЛ".
"На високому урядовому рівні обговорюється можливість реприватизації нафтопереробних підприємств, які належать російським компаніям, зокрема, Лисичанського НПЗ, а планована зупинка на ремонт Лисичанського і Херсонського НПЗ називається чи не головною причиною зростання цін на нафтопродукти.
При цьому рішення щодо директивного регулювання ринку нафти й нафтопродуктів приймаються урядом України поза рамками діалогу з нафтопереробниками", - сказано в зверненні.
"Російські компанії розцінюють подібні кроки уряду України як такі, що йдуть врозріз із його заявами про прихильність принципам ринкової економіки, і такими, що несуть істотний збиток інтересам Росії", - заявили російські нафтовики.
Читайте також:
Тимошенко перефарбує паливо в оранж і просить писати телеграми