Луценко й Томенко не зможуть агітувати за Тимошенко навіть у неробочий час
Четвер, 31 березня 2005, 15:24
Кандидати в президенти України, які займають пости в органах виконавчої влади й місцевого самоврядування, а також в інших організаціях не мають права залучати до передвиборчої агітації своїх підлеглих.
Таке рішення оприлюднив Конституційний суд у четвер.
Як повідомили агентству "Інтерфакс-Україна" у прес-службі КС, таке рішення суд прийняв, розглянувши подання Харківської обладміністрації й Харківської облради про офіційне тлумачення положень пункту 4 частини 3 статті 56, пункту 2 частини 1, частини 15 статті 64 закону "Про вибори президента України" від 18 березня 2004 року.
Автори конституційних подань, зокрема, відзначали, що положення пункту 2 частини 1 статті 64 закону забороняють всім посадовим і службовим особам органів виконавчої влади й органів місцевого самоврядування брати участь у передвиборчій агітації, а за змістом частини 15 цієї ж статті передбачається можливість для кандидатів на пост президента України залучати у позаробочий час до передвиборчої агітації названих осіб, які є їх підлеглими.
Відповідно до рішення КС, кандидати не мають права використовувати в період передвиборчої кампанії службовий транспорт, зв'язок, устаткування, приміщення й інші об'єкти й ресурси за місцем роботи, а також службові й робітничі наради, збори колективу для проведення передвиборчої агітації.
"Місцем роботи" кандидатів на пост президента є конкретний орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, державне, комунальне підприємство, установа, організація, військова частина (формування), у яких вони обіймають посаду, у тому числі й по сумісництву.
Підлеглими особами кандидатів у президенти за місцем роботи є особи, які виконують службові (трудові) обов'язки в органі виконавчої влади, органі місцевого самоврядування, а також у перерахованих вище організаціях, і перебувають із цим кандидатом у відносинах підпорядкованості.
"Кандидати на посаду президента України, які займають посади, у тому числі за сумісництвом, в органах виконавчої влади й органах місцевого самоврядування, на державних, комунальних підприємствах, у закладах, установах, організаціях, військових частинах (формуваннях), не мають права залучати як у робочий, так і у позаробочий час для передвиборчої агітації підлеглих посадових і службових осіб, що працюють в органах виконавчої влади й органах місцевого самоврядування, а в робочий час із цією же метою - всіх інших підлеглих осіб, що працюють у згаданих органах, і підлеглих осіб, у тому числі посадових і службових, працюючих на державних, комунальних підприємствах, у закладах, установах, організаціях, військових частинах (формуваннях)", - говориться в рішенні КС.
Крім того, відповідно до рішення КС, положення пункту 4 частини 3 ст. 56 закону про вибори президента слід розуміти так, що підставою для оголошення Центральною виборчою комісією попередження кандидатові на посаду президента України і його партії (блоку) є здійснення кандидатом на цей пост дій, заборонених ч.15 ст. 64 згаданого закону.
Рішення КС є остаточним й оскарженню не підлягає.
Таке рішення оприлюднив Конституційний суд у четвер.
Як повідомили агентству "Інтерфакс-Україна" у прес-службі КС, таке рішення суд прийняв, розглянувши подання Харківської обладміністрації й Харківської облради про офіційне тлумачення положень пункту 4 частини 3 статті 56, пункту 2 частини 1, частини 15 статті 64 закону "Про вибори президента України" від 18 березня 2004 року.
Автори конституційних подань, зокрема, відзначали, що положення пункту 2 частини 1 статті 64 закону забороняють всім посадовим і службовим особам органів виконавчої влади й органів місцевого самоврядування брати участь у передвиборчій агітації, а за змістом частини 15 цієї ж статті передбачається можливість для кандидатів на пост президента України залучати у позаробочий час до передвиборчої агітації названих осіб, які є їх підлеглими.
Відповідно до рішення КС, кандидати не мають права використовувати в період передвиборчої кампанії службовий транспорт, зв'язок, устаткування, приміщення й інші об'єкти й ресурси за місцем роботи, а також службові й робітничі наради, збори колективу для проведення передвиборчої агітації.
"Місцем роботи" кандидатів на пост президента є конкретний орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, державне, комунальне підприємство, установа, організація, військова частина (формування), у яких вони обіймають посаду, у тому числі й по сумісництву.
Підлеглими особами кандидатів у президенти за місцем роботи є особи, які виконують службові (трудові) обов'язки в органі виконавчої влади, органі місцевого самоврядування, а також у перерахованих вище організаціях, і перебувають із цим кандидатом у відносинах підпорядкованості.
"Кандидати на посаду президента України, які займають посади, у тому числі за сумісництвом, в органах виконавчої влади й органах місцевого самоврядування, на державних, комунальних підприємствах, у закладах, установах, організаціях, військових частинах (формуваннях), не мають права залучати як у робочий, так і у позаробочий час для передвиборчої агітації підлеглих посадових і службових осіб, що працюють в органах виконавчої влади й органах місцевого самоврядування, а в робочий час із цією же метою - всіх інших підлеглих осіб, що працюють у згаданих органах, і підлеглих осіб, у тому числі посадових і службових, працюючих на державних, комунальних підприємствах, у закладах, установах, організаціях, військових частинах (формуваннях)", - говориться в рішенні КС.
Крім того, відповідно до рішення КС, положення пункту 4 частини 3 ст. 56 закону про вибори президента слід розуміти так, що підставою для оголошення Центральною виборчою комісією попередження кандидатові на посаду президента України і його партії (блоку) є здійснення кандидатом на цей пост дій, заборонених ч.15 ст. 64 згаданого закону.
Рішення КС є остаточним й оскарженню не підлягає.