Росія хоче унезалежнитися від України. Трубою
Вівторок, 15 березня 2005, 09:46
Росія намагається переконати Європу в необхідності збудувати новий газогін в обхід України.
Новий газогін має йти по дну Балтійського моря прямо до Німеччини і у перспективі до Британії та Скандинавії, розповідає радіо Свобода.
Західні оглядачі не мають спільної думки щодо економічної доцільності побудови такого газогону зараз, але переконані, що Москва намагається взяти транспортування газу до Європи під свій одноосібний контроль.
Як пише впливова американська газета International Herald Tribune, Росія пропонує європейцям профінансувати будівництво нової труби, бо власних коштів на це Росія не має.
Інвестиція має бути одним з найбільших інфраструктурних проектів в історії. Експерти, до яких зверталася кореспондентка газети International Herald Tribune, називають суму від 8-10 мільярдів доларів.
Але, навіть незважаючи на це, експерти говорять, що і новий газогін не зможе задовольнити зростаючий попит Європи в російському газі. Крім того, вони зазначають, що вдосконалити українську та білоруську систему газопроводів буде коштувати набагато дешевше.
На думку Жерома Ґіє, французького банкіра, який колись працював з "Газпромом", Росія хоче диверсифікувати свої експортні шляхи частково з політичних, а частково з економічних причин:
"Новий газогін може мати економічний сенс. Я не маю деталей проекту, і сумніваюсь, що їх має хтось інший, але зрозуміло, що потрібно збільшувати обсяг експорту, а для цього потрібно створити можливість для экспорту", - зазначає Ґіє.
"Коли це потрібно зробити через 10, 15, чи 20 років не відомо, але Росія завжди може спрямувати у нову трубу більше газу із уже існуючих напрямків для того, щоб представити проект як економічно виправданий. Це показує, що проект не суто економічний, але має і політичну складову", - додає експерт.
"Росія намагається позбутися залежності від України чи Польщі. І, звичайно, ні Україні, ні Польщі ці плани не подобаються, бо вони зменшують їхній вплив на "Газпром",- каже Ґіє.
Щодо України, то вона робить рішучі кроки, щоб довести, що її репутація ненадійного партнера була пов'язана лише з минулим урядом, а нині вона гарантує безпеку постачання енергоносіїв до Європи.
Якщо Україна зможе переконати Європу, вона притягне європейські інвестиції на модернізацію власної транспортної мережі, а не російської, наголошують українські фахівці.
Новий газогін має йти по дну Балтійського моря прямо до Німеччини і у перспективі до Британії та Скандинавії, розповідає радіо Свобода.
Західні оглядачі не мають спільної думки щодо економічної доцільності побудови такого газогону зараз, але переконані, що Москва намагається взяти транспортування газу до Європи під свій одноосібний контроль.
Як пише впливова американська газета International Herald Tribune, Росія пропонує європейцям профінансувати будівництво нової труби, бо власних коштів на це Росія не має.
Інвестиція має бути одним з найбільших інфраструктурних проектів в історії. Експерти, до яких зверталася кореспондентка газети International Herald Tribune, називають суму від 8-10 мільярдів доларів.
Але, навіть незважаючи на це, експерти говорять, що і новий газогін не зможе задовольнити зростаючий попит Європи в російському газі. Крім того, вони зазначають, що вдосконалити українську та білоруську систему газопроводів буде коштувати набагато дешевше.
На думку Жерома Ґіє, французького банкіра, який колись працював з "Газпромом", Росія хоче диверсифікувати свої експортні шляхи частково з політичних, а частково з економічних причин:
"Новий газогін може мати економічний сенс. Я не маю деталей проекту, і сумніваюсь, що їх має хтось інший, але зрозуміло, що потрібно збільшувати обсяг експорту, а для цього потрібно створити можливість для экспорту", - зазначає Ґіє.
"Коли це потрібно зробити через 10, 15, чи 20 років не відомо, але Росія завжди може спрямувати у нову трубу більше газу із уже існуючих напрямків для того, щоб представити проект як економічно виправданий. Це показує, що проект не суто економічний, але має і політичну складову", - додає експерт.
"Росія намагається позбутися залежності від України чи Польщі. І, звичайно, ні Україні, ні Польщі ці плани не подобаються, бо вони зменшують їхній вплив на "Газпром",- каже Ґіє.
Щодо України, то вона робить рішучі кроки, щоб довести, що її репутація ненадійного партнера була пов'язана лише з минулим урядом, а нині вона гарантує безпеку постачання енергоносіїв до Європи.
Якщо Україна зможе переконати Європу, вона притягне європейські інвестиції на модернізацію власної транспортної мережі, а не російської, наголошують українські фахівці.