Експерти: Штаб Януковича витратив 94 мільйони доларів на фальсифікації
П'ятниця, 24 грудня 2004, 16:29
Попередні дані експертної оцінки показують, що за час виборчої кампанії команда Віктора Януковича витратила на підкуп членів виборчих комісій і виборців, а також організацію провокацій $94 млн., у той час, як для команди Віктора Ющенка ці цифри дорівнюють нулю.
Такі дані були оприлюднені в п'ятницю на прес-конференції в Києві.
Проект "Громадський моніторинг фінансування виборів президента України 2004" проводився Коаліцією громадських організацій України "Свобода вибору" за підтримкою National Democratic Institute for International Affairs й International Renaissance Foundation.
Відповідно до поточних результатів дослідження, на проведення виборчої кампанії команда Януковича витратила більше $392 млн., а команда Ющенка - $46,2 млн..
Із цієї суми в $100 тис. команді Ющенка обійшовся збір підписів, $21 млн. - утримання штабів, $3,2 млн. - статті в регіональній пресі, $100 тис. - зовнішня реклама ("біг-борди"), $800 тис. - реклама в інтернеті, $3 млн. - контроль за організацією й проведенням виборів, $8 млн. - теле- і радіореклама, $5 млн. - друкована агітаційна продукція.
З $392,5 млн., використаних Януковичем, $2 млн. були витрачені на збір підписів, $25 млн. - масові заходи, $106 млн. - організацію роботи штабів, $13,6 млн. - статті в регіональній пресі, $8,4 млн. - зовнішню рекламу, $4,5 млн. - інтернет-рекламу, $53 млн. - контроль за організацією й проведенням виборів, $51 млн. - теле- і радіорекламу, $35 млн. - друковану продукцію.
Крім цього, як говориться у звіті, $32 млн. були витрачені кандидатом від влади на підкуп членів виборчих комісій, $30 млн. - проведення провокацій, $32 млн. - підкуп виборців.
Як відзначив керівник проекту Ігор Марков, очікувана після завершення виборів й остаточного підрахунку витрат кандидатів сума складе біля одного мільярда доларів.
Він також підкреслив, що підрахунок обсягів фінансування виборчої кампанії Януковича ускладнюється внаслідок використання адміністративного ресурсу.
Крім цього, Марков відзначив, що перед переголосуванням другого туру виборів структура ведення передвиборчої боротьби кандидатами змінилася.
Якщо раніше Янукович більше уваги приділяв телерекламі, а Ющенко - зустрічам з виборцями, то тепер кандидати кардинально змінили свої пріоритети.
На думку Маркова, це свідчить про те, що "фінансова база основного кандидата від влади істотно звузилася", а матеріальна база кандидата від опозиції розширилася.
"Інтерфакс-Україна"
Такі дані були оприлюднені в п'ятницю на прес-конференції в Києві.
Проект "Громадський моніторинг фінансування виборів президента України 2004" проводився Коаліцією громадських організацій України "Свобода вибору" за підтримкою National Democratic Institute for International Affairs й International Renaissance Foundation.
Відповідно до поточних результатів дослідження, на проведення виборчої кампанії команда Януковича витратила більше $392 млн., а команда Ющенка - $46,2 млн..
Із цієї суми в $100 тис. команді Ющенка обійшовся збір підписів, $21 млн. - утримання штабів, $3,2 млн. - статті в регіональній пресі, $100 тис. - зовнішня реклама ("біг-борди"), $800 тис. - реклама в інтернеті, $3 млн. - контроль за організацією й проведенням виборів, $8 млн. - теле- і радіореклама, $5 млн. - друкована агітаційна продукція.
З $392,5 млн., використаних Януковичем, $2 млн. були витрачені на збір підписів, $25 млн. - масові заходи, $106 млн. - організацію роботи штабів, $13,6 млн. - статті в регіональній пресі, $8,4 млн. - зовнішню рекламу, $4,5 млн. - інтернет-рекламу, $53 млн. - контроль за організацією й проведенням виборів, $51 млн. - теле- і радіорекламу, $35 млн. - друковану продукцію.
Крім цього, як говориться у звіті, $32 млн. були витрачені кандидатом від влади на підкуп членів виборчих комісій, $30 млн. - проведення провокацій, $32 млн. - підкуп виборців.
Як відзначив керівник проекту Ігор Марков, очікувана після завершення виборів й остаточного підрахунку витрат кандидатів сума складе біля одного мільярда доларів.
Він також підкреслив, що підрахунок обсягів фінансування виборчої кампанії Януковича ускладнюється внаслідок використання адміністративного ресурсу.
Крім цього, Марков відзначив, що перед переголосуванням другого туру виборів структура ведення передвиборчої боротьби кандидатами змінилася.
Якщо раніше Янукович більше уваги приділяв телерекламі, а Ющенко - зустрічам з виборцями, то тепер кандидати кардинально змінили свої пріоритети.
На думку Маркова, це свідчить про те, що "фінансова база основного кандидата від влади істотно звузилася", а матеріальна база кандидата від опозиції розширилася.
"Інтерфакс-Україна"