Розрив рейтингів Ющенка і Януковича стає непристойним

Вівторок, 30 листопада 2004, 20:01
Віктор Ющенко з більшим відривом перемагає Віктора Януковича у випадку проведення повторного другого туру.

Про це свідчать результати опитування, проведеного соціологічною службою Центру Разумкова в період з 25 по 29 листопада 2004 року.

Відповіді респондентів на питання "За кого ви будете голосувати в повторному другому турі президентських виборів, якщо він буде проведений?" розподілилися в такий спосіб: за Ющенка - 48%, за Януковича - 36%.

Проти обох кандидатів - 4% виборців, не підуть голосувати - 5%, не визначилися зі своїм вибором - 7% опитаних.

Серед тих, хто має намір взяти участь у голосуванні, кандидатуру Ющенка готові підтримати 53%, Януковича - 38%, проти обох - 4%, не визначилися з вибором - 5% опитаних.

Серед тих, хто не тільки має намір взяти участь у голосуванні, але вже визначився зі своїм вибором, Ющенка готові підтримати 56%, Януковича - 40% опитаних.

Таким чином, після другого туру Ющенко зберігає лідерство в президентському рейтингу, і при цьому збільшив відрив від Януковича до 16%.

Нагадаємо, що за два тижні до другого туру, за даними Центру Разумкова, розрив між Ющенком і Януковичем становив 8%: Ющенко - 54%, Янукович - 46%.

Національний екзит-пол, проведений у день голосування (21 листопада) Київським міжнародним інститутом соціології й Центром Разумкова разом з Фондом "Демократичні ініціативи", зафіксував перемогу Ющенка з відривом в 11%: Ющенко - 54%, Янукович - 43%.

Важливим фактором росту рейтингу Ющенка є значне збільшення числа громадян, які вірять у його остаточну перемогу на виборах: число тих, хто вірить, що Янукович "має більше шансів стати президентом України", зменшилося за останній місяць із 58% до 30% (на 28%), у той час як відповідний показник Ющенка збільшився - з 19% до 45% (на 26%).

Особливістю даного опитування Центру Разумкова було проведення інтерв'ю з респондентами за межами їхнього житла, на вулиці, без фіксації в анкеті адреси респондентів.

Умовна анонімність дозволила частково компенсувати "фактор страху" респондентів відверто говорити про свої електоральні переваги з незнайомим інтерв'юєром, зафіксований у ході попередніх опитувань Центру Разумкова.

Опитано 2013 респондентів старше 18 років в 118 населених пунктах, включаючи більші й малі міста, села й селища міського типу, у всіх регіонах України. Похибка вибірки не перевищує 2,3%, без обліку дизайн-ефекту.

Інтерфакс-Україна