Половина виборців Януковича прийняли це рішення протягом останніх двох місяців

Середа, 1 вересня 2004, 14:11
Якщо б другий тур виборів президента України відбувся у серпні, за Віктора Ющенка проголосували б 38,2% виборців, за Віктора Януковича – 34,5%. Проти обох проголосували б 9,2%, не пішли б на вибори 7,8%, не змогли відповісти 10,4%.

Такими є результати загальноукраїнського опитування, проведеного Фондом "Демократичні ініціативи" і Центром "Соціс" з 19 по 26 серпня 2004 року. При цьому вперше в опитування було введено прізвища усіх 26 кандидатів у президенти.

У першому турі, згідно з опитуванням, за Ющенка віддали б голоси 28,9% голосуючих, за Януковича – 24,1%, Петра Симоненка підтримали б 7,1% виборців, Олександра Мороза – 6,4%, Наталія Вітренко могла б розраховувати на 1,8%, Анатолій Кінах та Олександр Омельченко набрали б по 0,5% голосів (в Києві у столичного мера – 7%), всі інші кандидати – ще менше.

У тому числі аж тринадцять кандидатів у президенти, серед них Богдан Бойко, Михайло Бродський, Юрій Збітнєв, Сергій Комісаренко, Віталій Кононов, Олександр Ржавський не отримали б жодного голоса на свою підтримку серед опитаних. "Нема чого цим кандидатам ображатися, коли їх називають технічними", - прокоментувала такий результат науковий керівник Фонду "Демократичні ініціативи" Ірина Бекешкіна.

Найбільше впевнені у своєму виборі під час першого туру прихильники Симоненка (82%). Серед прибічників Ющенка впевненість в остаточному виборі становить 75%, Януковича – 69%, Мороза – 66%. При цьому серед симпатиків Ющенка близько 60% визначилися зі своїм вибором ще не менш як півроку тому. Серед прихильників Януковича частка таких становить лише 35%, натомість решта схилились до відповідного рішення протягом останніх двох місяців.

64,9% опитаних вважають, що найбільш сприятливі умови у виборчій кампанії створюються Януковичу. З іншого боку - найбільші перешкоди чиняться Ющенку. Так вважають 30,9% респондентів. 8,2% опитаних назвали у цьому контексті прізвища Симоненка, 7,3% - Мороза.

Згідно з опитуванням, основними інформаційними факторами, що вплинули на рішення голосувати за того чи іншого кандидата, є виступи кандидатів на телебаченні (28,9%), публікації в газетах (17,4%) і поради людей, яким довіряють (17,9%). Найменш впливовими є реклама на щитах та плакатах (1,6%), особисті зустрічі (3,9%) і виступи на радіо (4,1%).

В той же час, як зазначила Бекешкіна, особливістю електорату Януковича є те, що серед причин, через які вирішили голосувати саме за нього, 35% назвали "Він має високі шанси на перемогу". Натомість майже третина електорату Ющенка голосуватиме за нього, тому що так їм порадили інші люди, які користуються довірою опитуваних.

Взяти участь у виборах мають намір 84,6% громадян (68,0% відповіли "так, обов"язково голосуватиму", 16,6% - "швидше за все, голосуватиму"). Ще не вирішили, чи голосуватимуть - 6,6%, швидше за все, не голосуватимуть - 2,1% і сказали, що "точно не голосуватимуть" 6,8% опитаних.

При цьому більшість населення України вірить, що їхня особиста участь у виборах вплине на майбутнє України: "безперечно, вплине" відповіли на це питання 21,7% опитаних, "певною мірою вплине" – 34,2%. Натомість 37,2% респондентів вважають, що їхня участь у виборах "ніяк не вплине" на майбутнє країни, не змогли відповісти 7,0%.

Опитування проводилося за вибіркою, що репрезентує доросле населення України за основними соціально-демографічними показниками (регіон, тип поселення, стать, вік, освіта) й охоплює всі області України. Було опитано 2000 респондентів. Похибка репрезентативності не перевищує 2,2%.

"Українська правда"

Реклама:
Шановні читачі, просимо дотримуватись Правил коментування