Кучма легалізує доходи олігархів
Понеділок, 22 березня 2004, 19:22
Президент України вніс 19 березня на розгляд Верховної Ради проект закону "Про легалізацію доходів фізичних осіб, з яких не сплачено податки, збори (обов'язкові платежі) до бюджетів та державних цільових фондів" (№3228-2).
Законопроектом пропонується провести з 1 березня по 31 грудня 2004 року легалізацію доходів фізичних осіб, тобто добровільне декларування фізичними особами об’єктів легалізації з обов'язковою сплатою державного мита за отримання державного свідоцтва про легалізацію доходів.
Протягом періоду здійснення легалізації суб’єкт легалізації (фізичні особи – громадяни України, іноземці, особи без громадянства) або уповноважена ним в установленому порядку особа, або його законний представник здійснюють декларування об'єктів легалізації та сплачують державне мито відповідно до закону. Об’єктом легалізації є доходи, одержані особою у будь-який час, які на день декларування є її власністю, з яких не були сплачені встановлені законодавством України податки, збори (обов’язкові платежі) до бюджетів та державних цільових фондів.
Для того, щоб доходи вважалися легалізованими, необхідно сплатити державне мито та отримати в органах державної податкової служби свідоцтво про легалізацію доходів. Свідоцтво видається на підставі декларації про доходи, що легалізуються. Розмір державного мита – 10 відсотків від вартості доходів, що легалізуються. Суми державного мита зараховуються до спеціального фонду Державного бюджету України.
Особам, які подали згідно із законом декларації, держава гарантує, що протягом періоду здійснення легалізації проти них не порушуватиметься кримінальна справа, не розпочинатиметься провадження у справі про адміністративне правопорушення за порушення податкового законодавства щодо задекларованих доходів.
Особам, які легалізували доходи, держава також гарантує: звільнення від обов’язку щодо надання інформації про джерела надходження легалізованих доходів; збереження таємниці щодо таких осіб, їх рахунків, відкритих у будь-яких банках України, та іншої інформації, що міститься в декларації про легалізацію доходів.
Особи, які легалізували доходи, звільняються від кримінальної відповідальності за ухилення від повернення виручки в іноземній валюті, незаконне відкриття або використання за межами України валютних рахунків, а також за ухилення від сплати податків, зборів, інших обов’язкових платежів, передбаченої статтями 207, 208, 212 Кримінального кодексу України, та адміністративної відповідальності за ухилення від подання декларації про доходи, передбаченої статтею 1641 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
Дія закону не поширюватиметься на: не задекларовані доходи у разі, якщо на день набрання чинності цим Законом порушено кримінальну справу щодо ухилення особи від сплати податків, зборів (обов'язкових платежів) чи щодо ухилення від повернення виручки в іноземній валюті, незаконного відкриття або використання за межами України валютних рахунків; доходи, що підпадають під дію Конвенції про відмивання, пошук, арешт та конфіскацію доходів, одержаних злочинним шляхом, 1990 року, ратифікованої відповідно до Закону України від 17 грудня 1997 року № 738.
На розгляді Верховної Ради знаходяться також два інших аналогічних законопроекти про легалізацію доходів:
– № 3228 від 14 березня 2003 року, внесений народним депутатом Бондарчуком С.В. (позафракційний); та
– № 3228-1 від 18 червня 2003 року, внесений Кабінетом міністрів України.
Урядовий законопроект було розроблено Міністерством фінансів на виконання доручення президента України від 5 лютого 2003 року, а текст проекту було погоджено з 9 міністерствами та відомствами.
Президентський законопроект майже не відрізняється від проекту Кабінету міністрів. Однаковими є й пояснювальні записки до проектів.
Єдиними відмінностями є термін проведення легалізації (у Президента починається з 1 березня, у Кабміну – 1 січня 2004 року), що обумовлено строком подання законопроектів, та наявність змін до Декрету "Про державне мито" у законопроекті президента. Крім того, в останньому проекті Кабінету міністрів доручається подати проект змін до Закону "Про Державний бюджет України на 2004 рік", в якому визначити порядок використання сум сплаченого державного мита, що надійде до спеціального фонду Держбюджету у зв'язку з легалізацією доходів.
Інших змістовних змін порівняно з проектом Кабміну законопроект президента не містить. Усі ці зміни могли б бути враховані при доопрацюванні законопроекту до другого читання.
Детальніше про законопроекти дивіться тут
За інформацією Лабораторії законодавчих ініціатив
P.S. Як відомо, раніше Кучма підтримав Кабінет міністрів України у намірах легалізації тіньових капіталів. Про це говорилося у щорічному посланні президента до Верховної Ради, переданому у парламент в середу.
Законопроектом пропонується провести з 1 березня по 31 грудня 2004 року легалізацію доходів фізичних осіб, тобто добровільне декларування фізичними особами об’єктів легалізації з обов'язковою сплатою державного мита за отримання державного свідоцтва про легалізацію доходів.
Протягом періоду здійснення легалізації суб’єкт легалізації (фізичні особи – громадяни України, іноземці, особи без громадянства) або уповноважена ним в установленому порядку особа, або його законний представник здійснюють декларування об'єктів легалізації та сплачують державне мито відповідно до закону. Об’єктом легалізації є доходи, одержані особою у будь-який час, які на день декларування є її власністю, з яких не були сплачені встановлені законодавством України податки, збори (обов’язкові платежі) до бюджетів та державних цільових фондів.
Для того, щоб доходи вважалися легалізованими, необхідно сплатити державне мито та отримати в органах державної податкової служби свідоцтво про легалізацію доходів. Свідоцтво видається на підставі декларації про доходи, що легалізуються. Розмір державного мита – 10 відсотків від вартості доходів, що легалізуються. Суми державного мита зараховуються до спеціального фонду Державного бюджету України.
Особам, які подали згідно із законом декларації, держава гарантує, що протягом періоду здійснення легалізації проти них не порушуватиметься кримінальна справа, не розпочинатиметься провадження у справі про адміністративне правопорушення за порушення податкового законодавства щодо задекларованих доходів.
Особам, які легалізували доходи, держава також гарантує: звільнення від обов’язку щодо надання інформації про джерела надходження легалізованих доходів; збереження таємниці щодо таких осіб, їх рахунків, відкритих у будь-яких банках України, та іншої інформації, що міститься в декларації про легалізацію доходів.
Особи, які легалізували доходи, звільняються від кримінальної відповідальності за ухилення від повернення виручки в іноземній валюті, незаконне відкриття або використання за межами України валютних рахунків, а також за ухилення від сплати податків, зборів, інших обов’язкових платежів, передбаченої статтями 207, 208, 212 Кримінального кодексу України, та адміністративної відповідальності за ухилення від подання декларації про доходи, передбаченої статтею 1641 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
Дія закону не поширюватиметься на: не задекларовані доходи у разі, якщо на день набрання чинності цим Законом порушено кримінальну справу щодо ухилення особи від сплати податків, зборів (обов'язкових платежів) чи щодо ухилення від повернення виручки в іноземній валюті, незаконного відкриття або використання за межами України валютних рахунків; доходи, що підпадають під дію Конвенції про відмивання, пошук, арешт та конфіскацію доходів, одержаних злочинним шляхом, 1990 року, ратифікованої відповідно до Закону України від 17 грудня 1997 року № 738.
На розгляді Верховної Ради знаходяться також два інших аналогічних законопроекти про легалізацію доходів:
– № 3228 від 14 березня 2003 року, внесений народним депутатом Бондарчуком С.В. (позафракційний); та
– № 3228-1 від 18 червня 2003 року, внесений Кабінетом міністрів України.
Урядовий законопроект було розроблено Міністерством фінансів на виконання доручення президента України від 5 лютого 2003 року, а текст проекту було погоджено з 9 міністерствами та відомствами.
Президентський законопроект майже не відрізняється від проекту Кабінету міністрів. Однаковими є й пояснювальні записки до проектів.
Єдиними відмінностями є термін проведення легалізації (у Президента починається з 1 березня, у Кабміну – 1 січня 2004 року), що обумовлено строком подання законопроектів, та наявність змін до Декрету "Про державне мито" у законопроекті президента. Крім того, в останньому проекті Кабінету міністрів доручається подати проект змін до Закону "Про Державний бюджет України на 2004 рік", в якому визначити порядок використання сум сплаченого державного мита, що надійде до спеціального фонду Держбюджету у зв'язку з легалізацією доходів.
Інших змістовних змін порівняно з проектом Кабміну законопроект президента не містить. Усі ці зміни могли б бути враховані при доопрацюванні законопроекту до другого читання.
Детальніше про законопроекти дивіться тут
За інформацією Лабораторії законодавчих ініціатив
P.S. Як відомо, раніше Кучма підтримав Кабінет міністрів України у намірах легалізації тіньових капіталів. Про це говорилося у щорічному посланні президента до Верховної Ради, переданому у парламент в середу.