Chevron обговорює умови використання "Одеса-Броди"
Понеділок, 16 лютого 2004, 14:18
Американська нафтова компанія Chevron Texaco зацікавлена у формуванні нових шляхів експорту нафти в Європу й очікує від України ясності в тарифній політиці пропонованого Києвом маршруту транспортування по нафтопроводу "Одеса – Броди", який заплановано добудувати до польського Плоцька.
Про це агентству "Інтерфакс-Україна" повідомив у телефонному інтерв'ю головний менеджер по зв'язках із громадськістю Chevron Texaco - Eurasia Стів Колвілл.
"Щоб зробити нафтопровід ефективним, треба, щоб він був фізично добудований, треба мати кінцевих споживачів, а також людей, що закачають нафту з цього кінця", - відзначив Колвілл.
"І це вимагає не тільки фізичного добудування нафтопроводу, це вимагає певних угод з тарифів, щоб знати, скільки це буде коштувати. До цього неможливо буде зробити ніяких комерційних пропозицій. Ми не робили жодних комерційних пропозицій і не укладали угод про закачування нафти в трубопровід", - сказав він.
Колвілл відзначив, що Chevron Texaco - Eurasia, як будь-який інший виробник у регіоні, зацікавлена використовувати максимум можливостей експорту продуктів у Європу, тому вивчає можливість використання нафтопроводу "Одеса – Броди".
Він додав, що рішення добудувати нафтопровід до Плоцька є правильним, тому що "щоб одержати вигоду і комерційні можливості, є сенс, щоб нафта текла настільки близько до Центральної Європи, наскільки можливо".
Однак, підкреслив Колвілл, і в цьому випадку тарифна політика є визначальною, тому що без неї неможливо здійснити комерційну оцінку ефективності проекту.
"Знаючи, що трубопровід будується, треба знати тарифи, щоб люди, як ми, могли судити про вартість транспортування нафти цим маршрутом в порівнянні з іншими", - сказав він.
За його словами, зараз Chevron обговорює з українською стороною умови, за яких американські компанії були б зацікавлені використовувати цей нафтопровід.
"Ми не переходили до обговорення цифр і будь-чого іншого. Ми висловили наш погляд, що ми зацікавлені в цьому, а також повідомили, що нам необхідно знати перед тим, як ми скажемо, що ми можемо використовувати його (нафтопровід), наприклад, тарифи", - сказав на закінчення головний менеджер по зв'язках із громадськістю Chevron Texaco - Eurasia.
Перша черга нафтотранспортної системи "Одеса – Броди" здана в експлуатацію в травні 2002 року. Мінпаливенерго недавно повідомило, що ряд працюючих у Каспійському регіоні компаній заявив про готовність транспортувати нафту по "Одеса – Броди" в прямому напрямку.
Зокрема, за словами міністра палива й енергетики України Сергія Єрмілова, Chevron наприкінці січня запропонувала Україні почати транспортування нафти вже в нинішньому році.
Кабінет міністрів 4 лютого цього року прийняв рішення про використання нафтопроводу "Одеса – Броди" в прямому напрямку. У рамках цього рішення уряд створить робочу групу, що буде вирішувати з власниками нафти питання спільного використання нафтопроводу. Уряд також підтримав законопроект про передачу в концесію нафтопроводу "Одеса – Броди" і МНТ "Південний".
Про це агентству "Інтерфакс-Україна" повідомив у телефонному інтерв'ю головний менеджер по зв'язках із громадськістю Chevron Texaco - Eurasia Стів Колвілл.
"Щоб зробити нафтопровід ефективним, треба, щоб він був фізично добудований, треба мати кінцевих споживачів, а також людей, що закачають нафту з цього кінця", - відзначив Колвілл.
"І це вимагає не тільки фізичного добудування нафтопроводу, це вимагає певних угод з тарифів, щоб знати, скільки це буде коштувати. До цього неможливо буде зробити ніяких комерційних пропозицій. Ми не робили жодних комерційних пропозицій і не укладали угод про закачування нафти в трубопровід", - сказав він.
Колвілл відзначив, що Chevron Texaco - Eurasia, як будь-який інший виробник у регіоні, зацікавлена використовувати максимум можливостей експорту продуктів у Європу, тому вивчає можливість використання нафтопроводу "Одеса – Броди".
Він додав, що рішення добудувати нафтопровід до Плоцька є правильним, тому що "щоб одержати вигоду і комерційні можливості, є сенс, щоб нафта текла настільки близько до Центральної Європи, наскільки можливо".
Однак, підкреслив Колвілл, і в цьому випадку тарифна політика є визначальною, тому що без неї неможливо здійснити комерційну оцінку ефективності проекту.
"Знаючи, що трубопровід будується, треба знати тарифи, щоб люди, як ми, могли судити про вартість транспортування нафти цим маршрутом в порівнянні з іншими", - сказав він.
За його словами, зараз Chevron обговорює з українською стороною умови, за яких американські компанії були б зацікавлені використовувати цей нафтопровід.
"Ми не переходили до обговорення цифр і будь-чого іншого. Ми висловили наш погляд, що ми зацікавлені в цьому, а також повідомили, що нам необхідно знати перед тим, як ми скажемо, що ми можемо використовувати його (нафтопровід), наприклад, тарифи", - сказав на закінчення головний менеджер по зв'язках із громадськістю Chevron Texaco - Eurasia.
Перша черга нафтотранспортної системи "Одеса – Броди" здана в експлуатацію в травні 2002 року. Мінпаливенерго недавно повідомило, що ряд працюючих у Каспійському регіоні компаній заявив про готовність транспортувати нафту по "Одеса – Броди" в прямому напрямку.
Зокрема, за словами міністра палива й енергетики України Сергія Єрмілова, Chevron наприкінці січня запропонувала Україні почати транспортування нафти вже в нинішньому році.
Кабінет міністрів 4 лютого цього року прийняв рішення про використання нафтопроводу "Одеса – Броди" в прямому напрямку. У рамках цього рішення уряд створить робочу групу, що буде вирішувати з власниками нафти питання спільного використання нафтопроводу. Уряд також підтримав законопроект про передачу в концесію нафтопроводу "Одеса – Броди" і МНТ "Південний".