Shevron і Казахстан все-таки зацікавлені в Одеса-Броди
П'ятниця, 5 грудня 2003, 15:54
Shevron підтвердила зацікавленість у транспортуванні нафти, що добувається на Каспієві, на приналежні їй у Німеччині НПЗ по нафтопроводу Одеса-Броди та магістральним нафтопроводам "Дружба", і готова для продовження маршруту реверсувати свій нафтопровід, що працює зараз на 20% своїй потужності.
Як повідомив віце-прем'єр України Віталій Гайдук на прес-конференції в п'ятницю, зазначений маршрут обійдеться Shevron дешевше, ніж той, по якому нафта доставляється на НПЗ Німеччини зараз, на $1 на тонні.
Крім того, сказав Гайдук, Казахстан також підтвердив намір транспортувати нафту по Одеса-Броди на НПЗ Кралупи (Чехія).
Віце-прем'єр-міністр додав, що після проведення експерименту по доставці 20 тис. тонн каспійської нафти на НПЗ Кралупи (у грудні) цей НПЗ відразу буде готовий підписати контракт на транспортування по Одеса-Броди 2 млн. тонн нафти на рік.
Крім того, за його словами, два українських НПЗ - Дрогобицький і Надвирнянський - виявили бажання в майбутньому році одержати по Одеса-Броди по 2 млн. тонн нафти.
Гайдук також нагадав про бажання південнопольських НПЗ одержувати по Одеса-Броди, а далі - по залізниці близько 0,5 млн. тонн нафти.
Крім того, Гайдук повідомив, що уряд пропонує російським нафтовикам використовувати потужності Придніпровських магістральних нафтопроводів для додаткового транспортування 9 млн. тонн нафти на рік.
Він сказав, що є технічне підтвердження головного інженера "Укртранснафти" про те, що можливість транспортування до нафтотерміналу "Південний" такого обсягу нафти з'явилася після того, як у листопаді була введена в експлуатацію нафтопереробна станція "Миколаївська" на ділянці Августівка-Снігірівка.
"Це знімає питання реверсу – воно виникало тому, що є 9 млн. тонн і треба реверсувати Одеса-Броди. Є питання - є відповідь", - сказав Гайдук.
За його словами, Україна не може не реагувати на потреби російських нафтовиків у збільшенні обсягів транзиту нафти, однак це не означає відмови від вирішення питання, що ставилося перед Одеса-Броди: диверсифікувати, насамперед для себе, маршрути одержання нафти.
В Україні кілька місяців триває полеміка навколо варіантів використання нафтопроводу: у Європу для транспортування каспійської нафти або на узбережжя Чорного моря для транспортування російської нафти сорту Urals. Уряд України відклав остаточне рішення з цього питання до 15 січня 2004 року.
Інтерфакс-Україна
Як повідомив віце-прем'єр України Віталій Гайдук на прес-конференції в п'ятницю, зазначений маршрут обійдеться Shevron дешевше, ніж той, по якому нафта доставляється на НПЗ Німеччини зараз, на $1 на тонні.
Крім того, сказав Гайдук, Казахстан також підтвердив намір транспортувати нафту по Одеса-Броди на НПЗ Кралупи (Чехія).
Віце-прем'єр-міністр додав, що після проведення експерименту по доставці 20 тис. тонн каспійської нафти на НПЗ Кралупи (у грудні) цей НПЗ відразу буде готовий підписати контракт на транспортування по Одеса-Броди 2 млн. тонн нафти на рік.
Крім того, за його словами, два українських НПЗ - Дрогобицький і Надвирнянський - виявили бажання в майбутньому році одержати по Одеса-Броди по 2 млн. тонн нафти.
Гайдук також нагадав про бажання південнопольських НПЗ одержувати по Одеса-Броди, а далі - по залізниці близько 0,5 млн. тонн нафти.
Крім того, Гайдук повідомив, що уряд пропонує російським нафтовикам використовувати потужності Придніпровських магістральних нафтопроводів для додаткового транспортування 9 млн. тонн нафти на рік.
Він сказав, що є технічне підтвердження головного інженера "Укртранснафти" про те, що можливість транспортування до нафтотерміналу "Південний" такого обсягу нафти з'явилася після того, як у листопаді була введена в експлуатацію нафтопереробна станція "Миколаївська" на ділянці Августівка-Снігірівка.
"Це знімає питання реверсу – воно виникало тому, що є 9 млн. тонн і треба реверсувати Одеса-Броди. Є питання - є відповідь", - сказав Гайдук.
За його словами, Україна не може не реагувати на потреби російських нафтовиків у збільшенні обсягів транзиту нафти, однак це не означає відмови від вирішення питання, що ставилося перед Одеса-Броди: диверсифікувати, насамперед для себе, маршрути одержання нафти.
В Україні кілька місяців триває полеміка навколо варіантів використання нафтопроводу: у Європу для транспортування каспійської нафти або на узбережжя Чорного моря для транспортування російської нафти сорту Urals. Уряд України відклав остаточне рішення з цього питання до 15 січня 2004 року.
Інтерфакс-Україна