КС просять ще раз перевірити головну ідею Медведчука
Середа, 17 грудня 2003, 15:57
Народний депутат, голова комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування Анатолій Матвієнко ініціює конституційне подання до Конституційного Суду щодо порядку переходу до обрання президента парламентом.
Матвінко вважає, що незважаючи на те, що Конституційний Суд України визнав конституційними положення законопроектів Медведчука – Симоненка та Гавриша, які передбачають перехід до обрання президента України парламентом, однак, на його думку, при цьому КС не дослідив можливого порядку запровадження таких змін.
Анатолій Матвієнко переконаний, такі зміни, що "зачіпають основи конституційного ладу держави, зафіксовані в Розділі І Конституції України, і можуть бути змінені лише шляхом всенародного референдуму", - повідомляє прес-служба УРП "Собор".
У зв’язку з цим він ініціював конституційне подання, посилаючись, зокрема, на Ст. 5 Конституції України, яка передбачає, що "носієм суверенітету і єдиним джерелом влади в Україні є народ. Народ здійснює свою владу безпосередньо, або через органи державної влади та органи місцевого самоврядування".
Голова комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування також наводить статтю 69 Конституції ("народне волевиявлення здійснюється через вибори, референдум та інші форми безпосередньої демократії") та ст. 103 Конституції, які наділють громадян України правом безпосередньо обирати президента України на основі загального, рівного і прямого виборчого права шляхом таємного голосування строком на п’ять років.
Матвієнко наголошує, що запровадження норм законопроектів №4105 та №4180 про внесення змін до Конституції України, які передбачають обрання президента України Верховною Радою України, призводить, з одного боку, до обмеження права народу здійснювати свою владу безпосередньо, і з другого - до делегування цього права державному органові – Верховній Раді України.
Він наголошує, що хоч КС встановив, що обрання президента України парламентом не передбачає скасування чи обмеження прав і свобод людини і громадянина, однак це "суттєво модифікує конституційний лад України".
Матвієнко вважає, що запровадження норм законопроектів №4105 та №4180 про внесення змін до Конституції України, які передбачають обрання президента України Верховною Радою, може бути здійснене виключно через всенародний референдум, у відповідності до ст. 5 Конституції, ("право визначати й змінювати конституційний лад в Україні належить виключно народові і не може бути узурповане державою, її органами або посадовими особами").
У зв'язку з цим Матвієнко просить Конституційний Суд дати офіційне тлумачення поняття "конституційний лад", що міститься в статті 5 Конституції України, дати офіційний висновок щодо того, якою мірою запровадження норм законопроектів №4105 та №4180 про внесення змін до Конституції України, що передбачають обрання президента парламентом, призводить (не призводить) до зміни конституційного ладу, а відтак підпадає (не підпадає) під дію положення статті 5 Конституції".
Як прогнозує Матвієнко, 45 депутатських підписів під цим поданням буде зібрано ще до початку наступного сесійного тижня.
Матвінко вважає, що незважаючи на те, що Конституційний Суд України визнав конституційними положення законопроектів Медведчука – Симоненка та Гавриша, які передбачають перехід до обрання президента України парламентом, однак, на його думку, при цьому КС не дослідив можливого порядку запровадження таких змін.
Анатолій Матвієнко переконаний, такі зміни, що "зачіпають основи конституційного ладу держави, зафіксовані в Розділі І Конституції України, і можуть бути змінені лише шляхом всенародного референдуму", - повідомляє прес-служба УРП "Собор".
У зв’язку з цим він ініціював конституційне подання, посилаючись, зокрема, на Ст. 5 Конституції України, яка передбачає, що "носієм суверенітету і єдиним джерелом влади в Україні є народ. Народ здійснює свою владу безпосередньо, або через органи державної влади та органи місцевого самоврядування".
Голова комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування також наводить статтю 69 Конституції ("народне волевиявлення здійснюється через вибори, референдум та інші форми безпосередньої демократії") та ст. 103 Конституції, які наділють громадян України правом безпосередньо обирати президента України на основі загального, рівного і прямого виборчого права шляхом таємного голосування строком на п’ять років.
Матвієнко наголошує, що запровадження норм законопроектів №4105 та №4180 про внесення змін до Конституції України, які передбачають обрання президента України Верховною Радою України, призводить, з одного боку, до обмеження права народу здійснювати свою владу безпосередньо, і з другого - до делегування цього права державному органові – Верховній Раді України.
Він наголошує, що хоч КС встановив, що обрання президента України парламентом не передбачає скасування чи обмеження прав і свобод людини і громадянина, однак це "суттєво модифікує конституційний лад України".
Матвієнко вважає, що запровадження норм законопроектів №4105 та №4180 про внесення змін до Конституції України, які передбачають обрання президента України Верховною Радою, може бути здійснене виключно через всенародний референдум, у відповідності до ст. 5 Конституції, ("право визначати й змінювати конституційний лад в Україні належить виключно народові і не може бути узурповане державою, її органами або посадовими особами").
У зв'язку з цим Матвієнко просить Конституційний Суд дати офіційне тлумачення поняття "конституційний лад", що міститься в статті 5 Конституції України, дати офіційний висновок щодо того, якою мірою запровадження норм законопроектів №4105 та №4180 про внесення змін до Конституції України, що передбачають обрання президента парламентом, призводить (не призводить) до зміни конституційного ладу, а відтак підпадає (не підпадає) під дію положення статті 5 Конституції".
Як прогнозує Матвієнко, 45 депутатських підписів під цим поданням буде зібрано ще до початку наступного сесійного тижня.