Журналістів закликають не бути маніпуляторами
П'ятниця, 7 листопада 2003, 15:31
Комісія з журналістської етики закликає журналістів не втрачати професійну гідність та поважати право громадськості на об’єктивну інформацію під час загострення політичних протистоянь, пов'язаних з наближенням виборів.
Про це говориться у зверненні комісії з журналістської етики до журналістів.
Комісія відзначає, що з наближенням президентських виборів 2004 року в країні загострюється протистояння політичних сил, в якому "дедалі більше як знаряддя боротьби використовують журналістів та засоби масової інформації". За цих умов, відзначає комісія, українська громадськість втрачає можливість отримання неупередженої інформації, а відтак – усвідомленого вибору.
Враховуючи це, комісія закликає засновників ЗМІ, редакторів та журналістів українських мас-медіа об’єднатися під гаслом "Знаєш правду – правильно обираєш" і у своїй повсякденній роботі дотримуватися базових принципів відкритої журналістики:
1.Повага до права громадськості на повну та об’єктивну інформацію про факти та події є найпершим обов’язком журналіста. Громадяни мають право знати альтернативні точки зору. Замовчування або однобоке висвітлення фактів та подій неприпустимі.
2.Факти, судження та припущення мають бути відокремлені одне від одного. Політична реклама повинна супроводжуватися відповідною рубрикацією.
3.Редакційна обробка матеріалів, включаючи знімки, текстівки, заголовки, відповідність відеоряду та текстового супроводу тощо, не повинна фальсифікувати зміст. Не допускається таке вибiркове цитування соцiологiчних дослiджень, яке призводить до викривлення змiсту. Журналістські опитування громадян не повинні фабрикуватися з метою отримання наперед визначеного результату.
4.Журналіста не можна службовим порядком зобов’язати писати чи виконувати будь-що, що суперечить загальножурналістським принципам та його власним переконанням.
Комісія з журналістської етики наголошує на винятковій ролі та відповідальності журналістів та організацій, які здійснюють випуск засобів масової інформації, і закликає завжди "діяти в інтересах суспільства на основі редакційної незалежності та напрацьованих журналістською спільнотою норм саморегуляції – правил професії і етичних принципів".
Вона також закликає відмежовувати журналістику від піару та іміджмейкерства політичних лідерів, щоб не втратити остаточно й так "не надто високу довіру громадськості до вітчизняних засобів масової інформації".
"Пам’ятаймо, що ні політичне життя, ні журналістика не відійдуть у безвість після 31 жовтня 2004 року. Тож збережімо свою професійну гідність, щоб і після президентських виборів ми могли чесно дивитися у вічі колег і наших головних "замовників" – читачів, глядачів, слухачів", - закликає комісія з журналістської етики.
Про це говориться у зверненні комісії з журналістської етики до журналістів.
Комісія відзначає, що з наближенням президентських виборів 2004 року в країні загострюється протистояння політичних сил, в якому "дедалі більше як знаряддя боротьби використовують журналістів та засоби масової інформації". За цих умов, відзначає комісія, українська громадськість втрачає можливість отримання неупередженої інформації, а відтак – усвідомленого вибору.
Враховуючи це, комісія закликає засновників ЗМІ, редакторів та журналістів українських мас-медіа об’єднатися під гаслом "Знаєш правду – правильно обираєш" і у своїй повсякденній роботі дотримуватися базових принципів відкритої журналістики:
1.Повага до права громадськості на повну та об’єктивну інформацію про факти та події є найпершим обов’язком журналіста. Громадяни мають право знати альтернативні точки зору. Замовчування або однобоке висвітлення фактів та подій неприпустимі.
2.Факти, судження та припущення мають бути відокремлені одне від одного. Політична реклама повинна супроводжуватися відповідною рубрикацією.
3.Редакційна обробка матеріалів, включаючи знімки, текстівки, заголовки, відповідність відеоряду та текстового супроводу тощо, не повинна фальсифікувати зміст. Не допускається таке вибiркове цитування соцiологiчних дослiджень, яке призводить до викривлення змiсту. Журналістські опитування громадян не повинні фабрикуватися з метою отримання наперед визначеного результату.
4.Журналіста не можна службовим порядком зобов’язати писати чи виконувати будь-що, що суперечить загальножурналістським принципам та його власним переконанням.
Комісія з журналістської етики наголошує на винятковій ролі та відповідальності журналістів та організацій, які здійснюють випуск засобів масової інформації, і закликає завжди "діяти в інтересах суспільства на основі редакційної незалежності та напрацьованих журналістською спільнотою норм саморегуляції – правил професії і етичних принципів".
Вона також закликає відмежовувати журналістику від піару та іміджмейкерства політичних лідерів, щоб не втратити остаточно й так "не надто високу довіру громадськості до вітчизняних засобів масової інформації".
"Пам’ятаймо, що ні політичне життя, ні журналістика не відійдуть у безвість після 31 жовтня 2004 року. Тож збережімо свою професійну гідність, щоб і після президентських виборів ми могли чесно дивитися у вічі колег і наших головних "замовників" – читачів, глядачів, слухачів", - закликає комісія з журналістської етики.