Рух розповів, як вбили Чорновола

Вівторок, 18 листопада 2003, 09:57
Багато обставин загибелі в автомобільній катастрофі лідера Народного руху України В'ячеслава Чорновола свідчать про сумнівність офіційної версії про випадковість аварії, і тим самим переконують, що це було спланованим вбивством.

Про це заявив 17 листопада на прес-конференції у Києві голова партійної колегії з розслідування обставин загибелі лідера Руху Микола Степаненко.

Зокрема, "КамАЗ", з яким зіткнулася машина Чорновола, почав розвертатися на дорозі раптово і навмисне, вважає Степаненко. За його словами, водій "КамАЗа" у дзеркалі заднього виду мав побачити машину Чорновола ще за 280 метрів, але почав різко розвертатися, коли відстань між автомобілями була лише 50-60 метрів.

"Піймати машину Чорновола можна було тільки у випадку раптового перекриття дороги. Він не міг не побачити фари машини", - сказав Степаненко.

До такого висновку, за його словами, Степаненко прийшов після багаторазових моделювань на місці ДТП, які пізніше були також підтверджені комп'ютерним моделюванням. Проте у ході слідства, стверджує голова колегії, крім нього ніхто такої експертизи не проводив.

Крім цього, Степаненко стверджує, що "КамАЗ" міг розвернутися без застосування заднього ходу – радіус розвороту "КамАЗу" 8 метрів, а ширина дороги на місці аварії – 15 метрів. "Коли пізніше Куделі [водій "КамАЗу"] запропонували розвернутися на тому самому місці, йому це вдалося зробити 6 разів із 6-ти. При цьому він витратив на розворот 22-24 секунди", - каже Степаненко.

Нез'ясованим також, на думку голови комісії, лишається питання, чому водій "КамАЗу" вибрав саме цей маршрут. Адже коли його запитували про це, він в одному випадку сказав, що їздив цією дорогою 10 разів, в іншому – тільки двічі.

Крім цього, за словами Степаненка, багато також суперечностей навколо часу, коли Куделя виїхав з села Александрополь. За його словами, він чекав, доки дружина йому приготує їсти. Коли ж запитали у дружини, то вона повідомила, що він ремонтував колесо.

"Об 11-й годині дня той, хто був у Кіровограді, вже знав, що Чорновіл збирався їхати до Києва о 19.30 і буде під Борисполем близько 23-24 години", - сказав Степаненко.

Також викликає питання, чому у ході слідства, за словами Степаненка, не знайшли трьох водіїв-свідків: водія іномарки, яка довгий час їхала за машиною Чорновола, водія "Жигулів", який був на місці події і викликав швидку допомогу, а також водія автомобіля з кіровоградськими номерами, який допомагав витягувати "Тойоту" з-під "КамАЗу".

Інший головний свідок, який був разом з водієм у "КамАЗі", "раптово помер від серцевого нападу у 42 роки". Крім цього, у ході слідства так і не провели експертизи, чому у новій "Тойоті" не розкрилися подушки безпеки.

Самого ж водія "КамАЗу", вважає Степаненко, організатори вбивства могли використати "всліпу", скеровуючи його дії хибною інформацією (приміром, необхідністю зупинити людину, яка не виплатила борг, чи злочинця) та шантажуючи. До речі, голову колгоспу, де працював Куделя, також, не виключено, могли шантажувати, щоб послати "КамАЗ", оскільки "там була кримінальна справа, порушена за фактом крадіжки зерна".

За словами Степаненка, слідство навмисне розглядало лише ті факти, які "працюють" на версію випадкового ДТП. Інші факти та обставини з'явилися у кримінальній справі тільки під тиском депутатів.

"Небажання розглядати усі версії, об'єктивно їх перевіряти та затягування слідства означають те, що це не випадкове ДТП. І нині діюча влада зацікавлена в тому, щоб у цій справі ми не швидко побачили правду", - сказав Степаненко.

УНІАН

Читайте також:

Рух уже давав матеріали по Чорноволу, але на них не звернули уваги

МВС вимагає в Руху матеріали по смерті Чорновола

Рух з'ясував, що Чорновола вбили керівники МВС

Реклама:
Шановні читачі, просимо дотримуватись Правил коментування