Темники Медведчука – "рівень асфальту", експерт
П'ятниця, 31 жовтня 2003, 19:50
Президент Центру вивчення маніпуляційних технологій Деніс Богуш вважає дуже низькою якість маніпуляційних технологій, що використовуються в Україні в політичній боротьбі.
На засіданні медіа-клубу, організованого в п'ятницю Могилянською школою журналістики на тему "Маніпуляція в ЗМІ: як їх виявити і захиститися", Богуш підкреслив, що на сьогоднішній день "маніпуляційні технології, що виходять від власників каналів комунікацій - на рівні асфальту".
На його думку, виходячи з досвіду минулих виборів в Україні, в основному спостерігається використання чуток, залякувань, дезінформації й інформаційних атак.
Серед телевізійних маніпуляційних технологій, за твердженням Богуша, використовується вплив, зокрема, 25-го кадру, технології негативних уставок, контрастів добре - погано, трансова музика, сугестивне зображення.
Серед інтернет-технологій спостерігається використання методу імітації суб'єкта, використання інтернету в обговоренні тем, негласно табуйованих у ЗМІ, створення інформаційних приводів і система реанімування інформації.
Крім того, за словами Богуша, дуже часто використовуються інформаційні атаки. Так, у ході передвиборної компанії 2003 року проти Віктора Ющенка були використані 23 інформаційні атаки, що, за підрахунками центру, "стали найкоштовнішою негативною рекламою, що у сумі склала $15 млн."
Богуш підкреслив, що дійсна професійна маніпуляція повинна бути "ретельно продуманою, так, щоб її не було видно". "Якщо маніпуляція відчувається - поганий сценарист", - вважає він.
Засідання медіа-клубу проводилося в рамках проекту "Медіа-реформи", організованого в Україні урядом Великобританії. Наступною темою засідання медіа-клубу стане "Ринкова реформа в засобах масової інформації".
Інтерфакс-Україна
На засіданні медіа-клубу, організованого в п'ятницю Могилянською школою журналістики на тему "Маніпуляція в ЗМІ: як їх виявити і захиститися", Богуш підкреслив, що на сьогоднішній день "маніпуляційні технології, що виходять від власників каналів комунікацій - на рівні асфальту".
На його думку, виходячи з досвіду минулих виборів в Україні, в основному спостерігається використання чуток, залякувань, дезінформації й інформаційних атак.
Серед телевізійних маніпуляційних технологій, за твердженням Богуша, використовується вплив, зокрема, 25-го кадру, технології негативних уставок, контрастів добре - погано, трансова музика, сугестивне зображення.
Серед інтернет-технологій спостерігається використання методу імітації суб'єкта, використання інтернету в обговоренні тем, негласно табуйованих у ЗМІ, створення інформаційних приводів і система реанімування інформації.
Крім того, за словами Богуша, дуже часто використовуються інформаційні атаки. Так, у ході передвиборної компанії 2003 року проти Віктора Ющенка були використані 23 інформаційні атаки, що, за підрахунками центру, "стали найкоштовнішою негативною рекламою, що у сумі склала $15 млн."
Богуш підкреслив, що дійсна професійна маніпуляція повинна бути "ретельно продуманою, так, щоб її не було видно". "Якщо маніпуляція відчувається - поганий сценарист", - вважає він.
Засідання медіа-клубу проводилося в рамках проекту "Медіа-реформи", організованого в Україні урядом Великобританії. Наступною темою засідання медіа-клубу стане "Ринкова реформа в засобах масової інформації".
Інтерфакс-Україна