ТНК називає Єрмілова і Гайдука головними ворогами
Четвер, 4 вересня 2003, 11:50
Російська компанія ТНК-BP запропонувала Україні надати технічну нафту для заповнення нафтопроводу Одеса-Броди на умовах кредиту з тривалим періодом його погашення.
Про це повідомив виконавчий директор ТНК-BP Герман Хан на прес-конференції в Києві.
"Ми зробили ще більш конкретну пропозицію - через організацію фінансової схеми допомогти нашим українським колегам, що працюють у "Укртранснафті", вирішити питання заповнення технічною нафтою цього трубопроводу", - сказав він.
Хан додав, що якщо українська сторона буде працювати енергійно, то труба може бути заповнена ще цього року.
Виконавчий директор ТНК-BP підкреслив, що компанія не наполягає, щоб надання нафти було прямо пов'язане з вирішенням питання про транспортування по нафтопроводу Одеса-Броди російської нафти в напрямку Одеси.
За його словами, заповнення нафтопроводу російською нафтою Urals у якості технічної не перешкодить використанню його для транспортування більш легкої каспійської нафти.
Як сказав Хан, ТНК-BP вважає свою пропозицію конкурентноздатною, кращою і сподівається, що найближчим часом українська сторона ухвалить рішення про заповнення труби Одеса-Броди.
Він нагадав, що російська компанія протягом досить тривалого часу намагається економічно обґрунтувати і довести, що транспортування російської нафти сьогодні найбільш швидкий і економічно виправданий спосіб отримання прибутку для України з нафтопроводу Одеса-Броди, що два роки простоює і не заповнений нафтою.
Серед найбільш активних противників прокачування російської нафти по цьому нафтопроводу він назвав віце-прем'єра Віталія Гайдука і міністра палива й енергетики Сергія Єрмілова.
"З російської сторони на рівні всіх державних структур необхідні рішення, пов'язані з початком транспортування у цьому напрямку, прийняті і всі чекають рішення української сторони", - відзначив виконавчий директор ТНК-BP.
Як повідомлялося, перша черга нафтотранспортної системи Одеса-Броди була здана в експлуатацію в травні 2002 року. Її пропускна здатність складає 9-14,5 млн. тонн нафти на рік з резервуарним парком 200 тис. куб. м. Морський нафтовий термінал "Південний" здатний приймати танкери дедвейтом до 100 тис. тонн.
Ряд російських нафтових компаній звернулися до глав урядів Росії й України з проханням сприяти в реалізації проекту реверсного використання нафтопроводу для прокачування на експорт 9 млн. тонн нафти на рік, хоча Україна спочатку планувала використовувати його для транспортування до Європи каспійської нафти.
Уряд України поки відклав остаточне рішення з питання визначення варіанту використання нафтопроводу Одеса-Броди, вирішивши залучити на тендері незалежного експерта для оцінки перспектив реверсної роботи нафтопроводу для прокачування російської нафти до Одеси. За оцінками Києва, для організації реверсної роботи потрібні капітальні вкладення в розмірі близько 500 млн. грн.
За даними інформованих джерел, навесні цього року ТНК пропонувала надати 425 тис. тонн нафти за ціною біля $140 за тонну на умовах технічного кредиту, ставка по якому може скласти близько 12% річних.
Інтерфакс-Україна
Про це повідомив виконавчий директор ТНК-BP Герман Хан на прес-конференції в Києві.
"Ми зробили ще більш конкретну пропозицію - через організацію фінансової схеми допомогти нашим українським колегам, що працюють у "Укртранснафті", вирішити питання заповнення технічною нафтою цього трубопроводу", - сказав він.
Хан додав, що якщо українська сторона буде працювати енергійно, то труба може бути заповнена ще цього року.
Виконавчий директор ТНК-BP підкреслив, що компанія не наполягає, щоб надання нафти було прямо пов'язане з вирішенням питання про транспортування по нафтопроводу Одеса-Броди російської нафти в напрямку Одеси.
За його словами, заповнення нафтопроводу російською нафтою Urals у якості технічної не перешкодить використанню його для транспортування більш легкої каспійської нафти.
Як сказав Хан, ТНК-BP вважає свою пропозицію конкурентноздатною, кращою і сподівається, що найближчим часом українська сторона ухвалить рішення про заповнення труби Одеса-Броди.
Він нагадав, що російська компанія протягом досить тривалого часу намагається економічно обґрунтувати і довести, що транспортування російської нафти сьогодні найбільш швидкий і економічно виправданий спосіб отримання прибутку для України з нафтопроводу Одеса-Броди, що два роки простоює і не заповнений нафтою.
Серед найбільш активних противників прокачування російської нафти по цьому нафтопроводу він назвав віце-прем'єра Віталія Гайдука і міністра палива й енергетики Сергія Єрмілова.
"З російської сторони на рівні всіх державних структур необхідні рішення, пов'язані з початком транспортування у цьому напрямку, прийняті і всі чекають рішення української сторони", - відзначив виконавчий директор ТНК-BP.
Як повідомлялося, перша черга нафтотранспортної системи Одеса-Броди була здана в експлуатацію в травні 2002 року. Її пропускна здатність складає 9-14,5 млн. тонн нафти на рік з резервуарним парком 200 тис. куб. м. Морський нафтовий термінал "Південний" здатний приймати танкери дедвейтом до 100 тис. тонн.
Ряд російських нафтових компаній звернулися до глав урядів Росії й України з проханням сприяти в реалізації проекту реверсного використання нафтопроводу для прокачування на експорт 9 млн. тонн нафти на рік, хоча Україна спочатку планувала використовувати його для транспортування до Європи каспійської нафти.
Уряд України поки відклав остаточне рішення з питання визначення варіанту використання нафтопроводу Одеса-Броди, вирішивши залучити на тендері незалежного експерта для оцінки перспектив реверсної роботи нафтопроводу для прокачування російської нафти до Одеси. За оцінками Києва, для організації реверсної роботи потрібні капітальні вкладення в розмірі близько 500 млн. грн.
За даними інформованих джерел, навесні цього року ТНК пропонувала надати 425 тис. тонн нафти за ціною біля $140 за тонну на умовах технічного кредиту, ставка по якому може скласти близько 12% річних.
Інтерфакс-Україна