Для виборчої кампанії в Україні достатньо 3-3,5 місяці - експерти
Понеділок, 4 серпня 2003, 12:16
Українське виборче законодавство краще за законодавство багатьох країн Заходу, однак у кількох питаннях не відповідає міжнародним стандартам, вважають автори книги "Виборче законодавство: українська практика, міжнародний досвід і шляхи реформування".
Книга, ініціаторами видання якої стали Комітет виборців України, лабораторія законодавчих ініціатив і школа політичної аналитики, була представлена на засіданні "круглого столу" у понеділок у Києві.
Як зауважив перший заступник голови КВУ, один з авторів книги Євгеній Радченко, існує три види міжнародних стандартів: документи міжнародних організацій - ООН і її підрозділів, європейський рівень - документи ОБСЄ і Ради міністрів Європи, субрегіональний рівень - документи СНД.
На думку авторів книги, українське виборче законодавство, зокрема, не відповідає міжнародним нормам у питаннях участі громадських організацій у виборах, а також у фінансуванні виборчих кампаній.
У зв'язку з цим, учасники "круглого столу" запропонували кілька шляхів рішення таких невідповідностей. За словами глави комітету Верховної Ради з питань державного будівництва і місцевого самоврядування Анатолія Матвієнка, готуючи закони про вибори президента України, депутатів парламенту і місцевих органів влади, "необхідно робити акцент на самій процедурі і пробувати її прописати".
За словами Радченка, вирішити проблеми, що виникають на виборчих пунктах, можна шляхом підвищення вимог до професійного рівня членів виборчкомів, у той же час звуженням повноважень комісій. "Ми фактично перетворюємо виборчі комісії у суди. Так не повинно бути", - відзначив він.
На думку учасників "круглого столу", в українському законодавстві дотепер чітко не визначені поняття "агітація", "політична реклама", яке повідомлення є агітаційним, а яке інформаційним, не обґрунтовані терміни проведення виборчих кампаній.
"З огляду на територію України, чисельність її населення, ми прийшли до висновку, що оптимальний термін проведення всеукраїнської виборчої кампанії - 120-140 днів", - вважає перший заступник голови КВУ.
У цілому міжнародні норми не завжди можуть бути застосовані до українського законодавства, оскільки воно має свої особливості. У той же час, виборче законодавство повинне бути простим, функціональним і таким, щоб не піддавалися сумніву результати волевиявлення громадян. "Ми вважаємо, що наше законодавство таким є. Необхідно просто навчитися його використовувати", - підкреслив Радченко.
Інтерфакс-Україна
Книга, ініціаторами видання якої стали Комітет виборців України, лабораторія законодавчих ініціатив і школа політичної аналитики, була представлена на засіданні "круглого столу" у понеділок у Києві.
Як зауважив перший заступник голови КВУ, один з авторів книги Євгеній Радченко, існує три види міжнародних стандартів: документи міжнародних організацій - ООН і її підрозділів, європейський рівень - документи ОБСЄ і Ради міністрів Європи, субрегіональний рівень - документи СНД.
На думку авторів книги, українське виборче законодавство, зокрема, не відповідає міжнародним нормам у питаннях участі громадських організацій у виборах, а також у фінансуванні виборчих кампаній.
У зв'язку з цим, учасники "круглого столу" запропонували кілька шляхів рішення таких невідповідностей. За словами глави комітету Верховної Ради з питань державного будівництва і місцевого самоврядування Анатолія Матвієнка, готуючи закони про вибори президента України, депутатів парламенту і місцевих органів влади, "необхідно робити акцент на самій процедурі і пробувати її прописати".
За словами Радченка, вирішити проблеми, що виникають на виборчих пунктах, можна шляхом підвищення вимог до професійного рівня членів виборчкомів, у той же час звуженням повноважень комісій. "Ми фактично перетворюємо виборчі комісії у суди. Так не повинно бути", - відзначив він.
На думку учасників "круглого столу", в українському законодавстві дотепер чітко не визначені поняття "агітація", "політична реклама", яке повідомлення є агітаційним, а яке інформаційним, не обґрунтовані терміни проведення виборчих кампаній.
"З огляду на територію України, чисельність її населення, ми прийшли до висновку, що оптимальний термін проведення всеукраїнської виборчої кампанії - 120-140 днів", - вважає перший заступник голови КВУ.
У цілому міжнародні норми не завжди можуть бути застосовані до українського законодавства, оскільки воно має свої особливості. У той же час, виборче законодавство повинне бути простим, функціональним і таким, щоб не піддавалися сумніву результати волевиявлення громадян. "Ми вважаємо, що наше законодавство таким є. Необхідно просто навчитися його використовувати", - підкреслив Радченко.
Інтерфакс-Україна