Росії треба оголосити війну Україні, щоб ввести реверс "Одеса-Броди"
Четвер, 31 липня 2003, 12:57
Керівник "Укртранснафти" Олександр Тодійчук стверджує, що проект "Одеса-Броди" у поставці нафти в Європу почне працювати вже 2003 року.
"Ми впевнені, що це станеться, якщо не трапиться якихось потрясінь, якогось катаклізму, аварій, воєнних дій, прийняття якихось міждержавних рішень, що могло б призвести до припинення його розвитку", - заявив Тодійчук в інтерв'ю газеті "День".
"Ми сьогодні вже маємо протоколи про наміри та листи про поставки нафти близько 8 млн. т на наступний рік, і також є низка протоколів про наміри з одержувачами нафти в Європі", - пояснив він.
Нинішню ситуацію навколо "Одеса-Броди" Тодійчук назвав "звичайною, неоригінальною боротьбою за домінування у проекті". "Наскільки я знаю, була усна заява російської сторони, щоб мене не включали до експертної групи".
Тодійчук пояснив, чому реверс є неприйнятним: "Щодо думки про те, що давайте ми місяць, два, півроку, рік покачаємо в іншому напрямку. За цей час побудують інші варіанти, втратиться стратегія. Пані Де Паласіо висловилася у Брюсселі, що якщо нафтопровід у напрямку Одеса—Броди, то це наша стратегія. Якщо це Броди—Одеса, то це звичайний трубопровід, який нічим не цікавий для ЄС і посилює проблеми Босфору".
На думку Тодійчука, компанії, які пропонують реверс "Одеса-Броди", сьогодні "проспали". "Рік тому, з тими ж зусиллями, які вони докладають сьогодні, вони були б ближчими до успіху", - зазначив він.
"Ми запитуємо [представників компаній, які пропонують реверс]: чи впорається з новими обсягами Босфор? І виходить за принципом — смаж рибу, риба буде — мовляв, ми домовимося. Хіба так стратегічні проекти вирішують?
Дайте, кажемо, якесь підтвердження та гарантії. Дайте пропускну спроможність через територію Росії та Білорусі. Відповідь — ми забезпечимо. Наявність великої кількості загальних фраз саме й дозволяє засумніватися, враховуючи велику заполітизованість цього проекту, високі ризики навколо нього. До того ж, якщо виходити із пропозицій ТНК, шлях транспортування збільшиться приблизно на 660 км, а ціна зросте на $3 за тонну".
Тодійчук вважає, що проект "Одеса-Броди" хоч, "якщо подивитися на трасу нафтопроводу, то це обхід [Росії], але це не альтернатива російській нафті Urals".
"Ті заводи, які орієнтовані на малосірчисті нафти, які працюють сьогодні з нафтами із Північного моря, з арабських країн, із північної Африки, стоять перед дилемою — або продовжувати працювати з такими нафтами, або робити реконструкцію технологій та пристосуватися під Urals. Саме цей сектор для нас сьогодні є найважливішим".
"Враховуючи, що подорожчали танкерні перевезення, які були нашим головним конкурентом, очевиднішим стало падіння видобутку нафти у Північному морі, сталися зміни у форматі ЄС та НАТО — ми отримали додатковий ринок і додаткові шанси.
На питання, як впливає на проект "Одеса-Броди" приватизація польських нафтопереробних заводів, Тодійчук зазначив:
"Вона ускладнює з одного боку, а з іншого — заводи стають активнішими, у цій боротьбі вони хочуть також збільшити свою незалежність і надійність, створюють надійнішу систему поставок нафти, дистрибуції нафтопродуктів тощо.
Сьогодні ми вже близькі до того, що десь отримаємо близько 8 млн. тонн споживання у Польщі. І цього вже буде достатньо для того, аби розпочати реалізацію проекту. Вже ведуться проектні роботи Броди—Плоцьк, у нас вони вже завершуються. Територією України пройде близько 103 км, і близько 400 км у Польщі. Завершується вибір траси, вона вже є на картах і також переходить у детальніші дослідження".
Читайте також:
Україна знову розривається між Москвою і Заходом
"Ми впевнені, що це станеться, якщо не трапиться якихось потрясінь, якогось катаклізму, аварій, воєнних дій, прийняття якихось міждержавних рішень, що могло б призвести до припинення його розвитку", - заявив Тодійчук в інтерв'ю газеті "День".
"Ми сьогодні вже маємо протоколи про наміри та листи про поставки нафти близько 8 млн. т на наступний рік, і також є низка протоколів про наміри з одержувачами нафти в Європі", - пояснив він.
Нинішню ситуацію навколо "Одеса-Броди" Тодійчук назвав "звичайною, неоригінальною боротьбою за домінування у проекті". "Наскільки я знаю, була усна заява російської сторони, щоб мене не включали до експертної групи".
Тодійчук пояснив, чому реверс є неприйнятним: "Щодо думки про те, що давайте ми місяць, два, півроку, рік покачаємо в іншому напрямку. За цей час побудують інші варіанти, втратиться стратегія. Пані Де Паласіо висловилася у Брюсселі, що якщо нафтопровід у напрямку Одеса—Броди, то це наша стратегія. Якщо це Броди—Одеса, то це звичайний трубопровід, який нічим не цікавий для ЄС і посилює проблеми Босфору".
На думку Тодійчука, компанії, які пропонують реверс "Одеса-Броди", сьогодні "проспали". "Рік тому, з тими ж зусиллями, які вони докладають сьогодні, вони були б ближчими до успіху", - зазначив він.
"Ми запитуємо [представників компаній, які пропонують реверс]: чи впорається з новими обсягами Босфор? І виходить за принципом — смаж рибу, риба буде — мовляв, ми домовимося. Хіба так стратегічні проекти вирішують?
Дайте, кажемо, якесь підтвердження та гарантії. Дайте пропускну спроможність через територію Росії та Білорусі. Відповідь — ми забезпечимо. Наявність великої кількості загальних фраз саме й дозволяє засумніватися, враховуючи велику заполітизованість цього проекту, високі ризики навколо нього. До того ж, якщо виходити із пропозицій ТНК, шлях транспортування збільшиться приблизно на 660 км, а ціна зросте на $3 за тонну".
Тодійчук вважає, що проект "Одеса-Броди" хоч, "якщо подивитися на трасу нафтопроводу, то це обхід [Росії], але це не альтернатива російській нафті Urals".
"Ті заводи, які орієнтовані на малосірчисті нафти, які працюють сьогодні з нафтами із Північного моря, з арабських країн, із північної Африки, стоять перед дилемою — або продовжувати працювати з такими нафтами, або робити реконструкцію технологій та пристосуватися під Urals. Саме цей сектор для нас сьогодні є найважливішим".
"Враховуючи, що подорожчали танкерні перевезення, які були нашим головним конкурентом, очевиднішим стало падіння видобутку нафти у Північному морі, сталися зміни у форматі ЄС та НАТО — ми отримали додатковий ринок і додаткові шанси.
На питання, як впливає на проект "Одеса-Броди" приватизація польських нафтопереробних заводів, Тодійчук зазначив:
"Вона ускладнює з одного боку, а з іншого — заводи стають активнішими, у цій боротьбі вони хочуть також збільшити свою незалежність і надійність, створюють надійнішу систему поставок нафти, дистрибуції нафтопродуктів тощо.
Сьогодні ми вже близькі до того, що десь отримаємо близько 8 млн. тонн споживання у Польщі. І цього вже буде достатньо для того, аби розпочати реалізацію проекту. Вже ведуться проектні роботи Броди—Плоцьк, у нас вони вже завершуються. Територією України пройде близько 103 км, і близько 400 км у Польщі. Завершується вибір траси, вона вже є на картах і також переходить у детальніші дослідження".
Читайте також:
Україна знову розривається між Москвою і Заходом