Європа навіть не обговорює ідею реверсного використання труби "Одеса-Броди"
Середа, 23 липня 2003, 10:56
Варіант зворотнього використання нафтопроводу Одеса-Броди не є предметом обговорення для європейських партнерів проекту.
Про це в інтерв'ю Українській службі Бі-Бі-Сі заявив відповідальний службовець компанії "ПрайсвотерхаусКуперс", яка бере участь у здійсненні проекту.
Після переговорів у Берліні у міністерстві економіки Німеччини делегацій "Укртранснафти" і "ПрайсвотерхаусКуперс" менеджер проекту від цієї компанії Альбрехт фон Брюменкорн відкинув ідею реверсу як таку:
"Реверс ми не беремо до уваги взагалі. Проект розроблявся для транспортування каспійської нафти до Європи. Навіть з географічної точки зору реверс не окупається. Нафтопровід Одеса-Броди дуже потрібний Європі.
Він міг би заповнити ту прогалину, що виникла через зменшення постачання нафти з Північного моря. Лише в певних політичних колах обговорюють можливість реверсу. Промисловці ж розуміють перевагу напрямку Одеса-Броди".
Каспійська нафта, яка за складом найбільше подібна до звичної для європейців нафти з Північного моря, значно виграватиме тоді порівняно з важкою нафтою з Росії.
Проте це не означає, що в проекті не буде російської частки.
Разом з тим, у реверсі висловила зацікавленість Росія. Вона також має можливості використовувати нафтопровід й участь російських компаній в експлуатації нафтопроводу обговорюється.
Це підтвердив радник голови правління "Укртранснафти" Олексій Шевченко: "Лише в певних політичних колах обговорюють проблему реверсу. Промисловці ж розуміють перевагу напрямку Одеса-Броди".
Альбрехт фон Брюменкорн з "ПрайсвотерхаусКуперс" зазначив, зо "з російською стороною можемо бути і будемо стратегічними партнерами по постачанню додаткових обсягів нафти на європейський ринок". "Наші постачання не є конкуретними. Ми постачаємо різні типи нафти. Об'єднання наших зусиль буде взаємовигідним - і на це нас націлюють західноєвропейські партнери", - сказав він.
На думку деяких експертів, пряме перекачування російської нафти з Одеси до Бродів є невигідним для Росії і саме цим пояснюють наполягання Росії на реверсі, внаслідок якого російські компанії фактично зможуть перебрати контроль над нафтопроводом.
Разом з тим на тлі активних дій росіян Євросоюз задекларував підтримку на травневій презентації проекту в Брюсселі, але конкретних пропозицій від ЄС не слід очікувати раніше осені.
Як зазначив Українській службі Бі-Бі-Сі керівник генеральної дирекції Єврокомісії по відносинах з країнами-сусідами Ґергард Лохар, "Євросоюз готовий підтримувати проект Одеса-Броди. Але це потрібно вмістити у відповідні рамки: програм технічної допомоги, програми ТАСІС, регіональних програм. ЄС настроєний позитивно, і потреби в якомусь тиску зовсім немає".
"Наступного разу ми зустрічаємося з українською стороною в жовтні. Тоді й піде мова про цю тему. А доти працюватимуть експерти", - повідомив Ґергард Лохар.
Проте радник голови правління "Укртранснафти" Олексій Шевченко, вважає, що восени заслуховувати європейські пропозиції буде запізно: вже у грудні Україна прагне представити нафтопровід Одеса-Броди на загальноєвропейській енергетичній конференції у Барселоні.
За прогнозом "ПрайсвотерхаусКуперс", Україна за перші 5 років функціонування нафтопроводу може отримати доходів на суму у майже 600 мільйонів американських доларів.
На початку наступного року перші 7 мільйонів нафти мають піти трубопроводом на західні нафтопереробні заводи. А найбільшого значення нафтопровід має набути за 10-20 років, коли в Європі закінчиться ресурс постачання нафти з Північного моря.
Про це в інтерв'ю Українській службі Бі-Бі-Сі заявив відповідальний службовець компанії "ПрайсвотерхаусКуперс", яка бере участь у здійсненні проекту.
Після переговорів у Берліні у міністерстві економіки Німеччини делегацій "Укртранснафти" і "ПрайсвотерхаусКуперс" менеджер проекту від цієї компанії Альбрехт фон Брюменкорн відкинув ідею реверсу як таку:
"Реверс ми не беремо до уваги взагалі. Проект розроблявся для транспортування каспійської нафти до Європи. Навіть з географічної точки зору реверс не окупається. Нафтопровід Одеса-Броди дуже потрібний Європі.
Він міг би заповнити ту прогалину, що виникла через зменшення постачання нафти з Північного моря. Лише в певних політичних колах обговорюють можливість реверсу. Промисловці ж розуміють перевагу напрямку Одеса-Броди".
Каспійська нафта, яка за складом найбільше подібна до звичної для європейців нафти з Північного моря, значно виграватиме тоді порівняно з важкою нафтою з Росії.
Проте це не означає, що в проекті не буде російської частки.
Разом з тим, у реверсі висловила зацікавленість Росія. Вона також має можливості використовувати нафтопровід й участь російських компаній в експлуатації нафтопроводу обговорюється.
Це підтвердив радник голови правління "Укртранснафти" Олексій Шевченко: "Лише в певних політичних колах обговорюють проблему реверсу. Промисловці ж розуміють перевагу напрямку Одеса-Броди".
Альбрехт фон Брюменкорн з "ПрайсвотерхаусКуперс" зазначив, зо "з російською стороною можемо бути і будемо стратегічними партнерами по постачанню додаткових обсягів нафти на європейський ринок". "Наші постачання не є конкуретними. Ми постачаємо різні типи нафти. Об'єднання наших зусиль буде взаємовигідним - і на це нас націлюють західноєвропейські партнери", - сказав він.
На думку деяких експертів, пряме перекачування російської нафти з Одеси до Бродів є невигідним для Росії і саме цим пояснюють наполягання Росії на реверсі, внаслідок якого російські компанії фактично зможуть перебрати контроль над нафтопроводом.
Разом з тим на тлі активних дій росіян Євросоюз задекларував підтримку на травневій презентації проекту в Брюсселі, але конкретних пропозицій від ЄС не слід очікувати раніше осені.
Як зазначив Українській службі Бі-Бі-Сі керівник генеральної дирекції Єврокомісії по відносинах з країнами-сусідами Ґергард Лохар, "Євросоюз готовий підтримувати проект Одеса-Броди. Але це потрібно вмістити у відповідні рамки: програм технічної допомоги, програми ТАСІС, регіональних програм. ЄС настроєний позитивно, і потреби в якомусь тиску зовсім немає".
"Наступного разу ми зустрічаємося з українською стороною в жовтні. Тоді й піде мова про цю тему. А доти працюватимуть експерти", - повідомив Ґергард Лохар.
Проте радник голови правління "Укртранснафти" Олексій Шевченко, вважає, що восени заслуховувати європейські пропозиції буде запізно: вже у грудні Україна прагне представити нафтопровід Одеса-Броди на загальноєвропейській енергетичній конференції у Барселоні.
За прогнозом "ПрайсвотерхаусКуперс", Україна за перші 5 років функціонування нафтопроводу може отримати доходів на суму у майже 600 мільйонів американських доларів.
На початку наступного року перші 7 мільйонів нафти мають піти трубопроводом на західні нафтопереробні заводи. А найбільшого значення нафтопровід має набути за 10-20 років, коли в Європі закінчиться ресурс постачання нафти з Північного моря.