Україна проти реверсного використання Одеса-Броди - Єрмілов
Понеділок, 14 липня 2003, 14:30
Україна використовуватиме нафтопровід Одеса-Броди в європейському напрямку, заявив міністр палива та енергетики України Сергій Єрмілов.
Ця заява пролунала у Ґданську, де відбувається засідання, присвячене перспективам подовження нафтопроводу до Польщі з метою створення європейського нафтотранспортного коридору. Нарада відбувається в рамках домовленості, досягнутої в травні у Брюсселі між Єврокомісією і урядами Польщі та України.
Сергій Єрмілов сказав, що останнім часом Україна отримує багато пропозицій від російських компаній про використання нафтопроводу у зворотному напрямку.
Однак, "навіть за рівних умов", Україна обере європейський напрямок, запевнив міністр, повідомляє BBC
Проте експерт Кембріджської енергетичної дослідницької Асоціації (Cambridge Energy Research Associates), директор з Економіки Енергетики Євразії і Східної Європи CERA Метью Дж. Сагерс вважаеє, що добудова українського нафтопроводу "Одеса-Броди" до польського нафтопереробного заводу в місті Ґданськ економічно недоцільна. Про це він в понеділок заявив журналістам, повідомляє УНІАН
Сагерс каже, що в Польщі сьогодні відсутній попит на каспійську нафту, яку планується поставляти нафтопроводом "Одеса-Броди". Оскільки вона дорожча за російську. Крім того, продовження трубопроводу до Ґданська ще більш підвищить вартість каспійської нафти, яка стане неконкурентоспроможною порівняно з поставками через Середземне море. (У Ґданську розташований морський порт з нафтотерміналом).
Експерт CERA також зазначив, що в поставках каспійської нафти не зацікавлені Угорщина і Словаччина. Він додав, що нещодавно найбільша нафтова угорська компанія MOL підписала довгостроковий контракт на поставку російської нафти.
На думку Сагерса, це свідчить про "зменшення" перспектив транспортування каспійської нафти до Європи через нафтопровід "Одеса-Броди", повідомляє УНІАН
Він зазначив, що зацікавленість в Каспійській нафті висловила Чехія, проте її потреби становлять всього лише 2 млн. тонн нафти на рік.
Нафтопровід "Одеса-Броди" збудовано в 2001 році. Він є першою чергою Євразійського нафтотранспортного коридору "Одеса-Броди-Ґданськ", який включає нафтоперевалочний "Термінал "Південний" (Одеса).
За попередніми оцінками, після реалізації проекту трубопровід міг би постачати в Європу 40 млн. тонн нафти на рік. Для початку експлуатації трубопроводу необхідно близько 600 млн. тонн технологічної нафти.
Російська нафтова компанія ТНК заявила про готовність за власний рахунок наповнити трубопровід "Одеса-Броди" технологічною нафтою необхідною для його запуску, якщо Україна погодиться на реверс нафтопроводу.
ТНК готова щорічно транспортувати від міста Броди до Одеси близько 9 млн. тонн нафти.
"Укртранснафта" виступає за пряме використання трубопроводу. Наповнити технологічною нафтою трубопровід компанія збирається за рахунок повернення боргу "Нафтогазу України" перед "Укртранснафтою" і залучених кредитів.
"Прямий" варіант використання "Одеса-Броди" підтримують ЄС і США.
Ця заява пролунала у Ґданську, де відбувається засідання, присвячене перспективам подовження нафтопроводу до Польщі з метою створення європейського нафтотранспортного коридору. Нарада відбувається в рамках домовленості, досягнутої в травні у Брюсселі між Єврокомісією і урядами Польщі та України.
Сергій Єрмілов сказав, що останнім часом Україна отримує багато пропозицій від російських компаній про використання нафтопроводу у зворотному напрямку.
Однак, "навіть за рівних умов", Україна обере європейський напрямок, запевнив міністр, повідомляє BBC
Проте експерт Кембріджської енергетичної дослідницької Асоціації (Cambridge Energy Research Associates), директор з Економіки Енергетики Євразії і Східної Європи CERA Метью Дж. Сагерс вважаеє, що добудова українського нафтопроводу "Одеса-Броди" до польського нафтопереробного заводу в місті Ґданськ економічно недоцільна. Про це він в понеділок заявив журналістам, повідомляє УНІАН
Сагерс каже, що в Польщі сьогодні відсутній попит на каспійську нафту, яку планується поставляти нафтопроводом "Одеса-Броди". Оскільки вона дорожча за російську. Крім того, продовження трубопроводу до Ґданська ще більш підвищить вартість каспійської нафти, яка стане неконкурентоспроможною порівняно з поставками через Середземне море. (У Ґданську розташований морський порт з нафтотерміналом).
Експерт CERA також зазначив, що в поставках каспійської нафти не зацікавлені Угорщина і Словаччина. Він додав, що нещодавно найбільша нафтова угорська компанія MOL підписала довгостроковий контракт на поставку російської нафти.
На думку Сагерса, це свідчить про "зменшення" перспектив транспортування каспійської нафти до Європи через нафтопровід "Одеса-Броди", повідомляє УНІАН
Він зазначив, що зацікавленість в Каспійській нафті висловила Чехія, проте її потреби становлять всього лише 2 млн. тонн нафти на рік.
Нафтопровід "Одеса-Броди" збудовано в 2001 році. Він є першою чергою Євразійського нафтотранспортного коридору "Одеса-Броди-Ґданськ", який включає нафтоперевалочний "Термінал "Південний" (Одеса).
За попередніми оцінками, після реалізації проекту трубопровід міг би постачати в Європу 40 млн. тонн нафти на рік. Для початку експлуатації трубопроводу необхідно близько 600 млн. тонн технологічної нафти.
Російська нафтова компанія ТНК заявила про готовність за власний рахунок наповнити трубопровід "Одеса-Броди" технологічною нафтою необхідною для його запуску, якщо Україна погодиться на реверс нафтопроводу.
ТНК готова щорічно транспортувати від міста Броди до Одеси близько 9 млн. тонн нафти.
"Укртранснафта" виступає за пряме використання трубопроводу. Наповнити технологічною нафтою трубопровід компанія збирається за рахунок повернення боргу "Нафтогазу України" перед "Укртранснафтою" і залучених кредитів.
"Прямий" варіант використання "Одеса-Броди" підтримують ЄС і США.